خبرگزاری کار ایران

همایش ملی بهره وری ایران از خرداد به مهرماه موکول شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۵۵

برخلاف برگزاری هرساله همایش بهره وری در خرداد ماه، امسال به دلیل برگزاری انتخابات این همایش به دهم مهرماه با حضورجمعی از كارشناسان و اساتید دانشگاهی و مدیران دست اندركار موکول می شود.

رییس انجمن بهره وری ایران گفت: برخلاف برگزاری هرساله همایش بهره وری در خرداد ماه، امسال به دلیل برگزاری انتخابات این همایش به دهم مهرماه با حضورجمعی از كارشناسان و اساتید دانشگاهی و مدیران دست اندركار موکول می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید كلانتر ی، رییس انجمن بهره وری ایران درنشستی خبری که به مناسبت روز و جشنواره ملی بهره وری برگزارشد اظهار داشت: بهره وری مقوله بسیار مهمی است كه در سال های اخیر نسبت به آن غفلت صورت گرفته است چون براساس سند چشم انداز 20 سال (1404) قرار بر این بود كه درحیطه اقتصادی كشور ایران رتبه یك را كسب كند و این در حالی است كه ما در این رشد هنوز به متوسط مورد نظر دست نیافته ایم.

وی در خصوص اهداف این همایش اظهارد اشت: مهمترین هدف همایش پاسخ به دو پرسش كه اصلی ترین مسائل بهره وری در كشور چیست و موثرین راهكارهای تحول در بهره وری كدام است از زبان متخصصان و كارشناسان و مدیران دست اندركار مطرح شود و حاصل خروجی های بدست آمده از این همایش به شكل بسته ای پیشنهادی به دولت جدید تحویل شود.

كلانتری ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه قرار بود سهم بهره وری و رشد تولید ناخالص داخلی به 2/32 درصد برسد در حالی كه نه تنها در این خصوص رشدی صورت نگرفته بلكه نرخ رشد بهره وری كلی عوامل و بهره وری سرمایه در برنامه چهارم منفی بوده است و از آنجا كه بنا بوده 5/2 درصد از میزان 8 درصدی رشد اقتصادی از حوزه بهره وری بدست آید متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

رئیس انجمن بهره وری اضافه كرد: همچنین در برنامه پنجم تمامی دستگاه های اجرایی كشور الزام داده اند شاخص های بهره وری بخش خود را تهیه و براساس آن آمار و اندازه گیری لازم را بدست بیاورند و آن را ارائه كنند اما این طور كه معلوم است با ساز و كار موجود و عدم بسترسازی این اتفاق نیز نخواهد افتاد.

وی با بیان این كه برای بالا بردن بهره وری 2 راه بیشتر پیش رو نیست و آن این كه یا سرمایه افزایش یابد و نیروی كار مدیریت شود و یا با همان امكاناتی كه در دست است میزان تولید و راندمان كار بالا برود گفت: علت عقب افتادن پروژه های عمرانی به فراموشی سپردن و یا بی توجهی به دو مقوله كارایی و اثربخشی است كه هر دو عنصری هستند كه می توانند بهره وری را ایجاد و آن را در كلیت اقتصاد و تولید كشور جاری سازند و چون نسبت خروجی به ورودی معمولا نسبت مطلوبی نیست طرح های عمرانی نیز به صورت مطلوب پیش نمی روند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی به موضوع بهره وری بصورت محدود نگاه می شود در حالی كه باید به یاد داشته باشیم كه حتی در حیطه خانواده و در مباحث نظری و اجتماعی نیز می بایست این مساله در نظر گرفته شود و چنانچه در این خصوص در جامعه فرهنگ سازی لازم به عمل آید بی تردید وضعیت از آنچه كه اینك در آن به سر می بریم بسیار بهتر خواهد شد.

رییس انجمن بهره وری با تاكید براین كه در حال حاضردرتمام دنیا عامل مقایسه ای موفقیت را در میزان سهم بهره وری آن می سنجید بیان كرد: مدیران اقتصادی ما بیشتر مدیران هزینه هستند تا مدیر اقتصادی و بطور عمده این موضوع كه باید ایجاد رقابت كرد مورد غفلت واقع می شود.

كلانتری افزود: انجمن بهره وری ایران به سهم خود در تلاش است هفتمین همایش ملی بهره وری را مانند سال های گذشته به بهترین شكل خود برگزار كند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرده واظهار داشت: موضوع بهره وری به عنوان یك اقدام محوری، اساسی وزیر بنایی مورد توجه قرار گیرد و از هدر رفت منابع و سرمایه ها جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز