خبرگزاری کار ایران

پریسا مقتدی بازیگر نمایش «چکامه رستاخیز»:

"امیلی شاپیرو" زنی کنش گر است

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۰۹

این فرد سعی می کند علاوه بر امکانات شغلی از تمام توانایی های ذاتی خود برای منصرف کردن فیلیکس، فرد صاحب قدرت از تصمیم غیر انسانی که گرفته بهره بگیرد.

ایلنا: پریسا مقتدی که پس از دوسال دوری از صحنه با ایفای نقش در نمایش «چکامه رستاخیز» نوشته آرتور میلر و به کارگردانی داوود دانشور به روی صحنه بازمی گردد دلیل پذیرفتن این نقش را کنش گر بودن شخصیت امیلی در این اثر عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مقتدی در پاسخ به این سوال که پس از چه مدت به روی صحنه می آید، گفت: به نوعی می توانم بیان کنم پس از دوسال به روی صحنه نمایش می آیم. البته کار دیگری هم بود که با گروهی تمرین کردیم اما موفق به اجرای عمومی کار نشدیم.
وی با اشاره به اینکه نقش امیلی را در نمایش «چکامه رستاخیز» بازی می کند ادامه داد: امیلی شاپیرو در واقع یک کارگردان آمریکایی است که به همراه گروه خود که سازنده برنامه های تبلیغاتی هستند به کشوری فرضی در آمریکای لاتین سفر می کند تا آگهی خبری تهیه کند. این فرد به تدیرج از یم تصمیم غیر انسانی مطلع می شود که در مورد جزئیات دقیق آن صحبت نمی کنم تا مخاطب خود پس از تماشای نمایش ما متوجه آن شود.
این هنرمند ضمن اشاره به ویژگی که موجب انتخاب و پذیرفتن این نقش شد تصریح کرد: عوامل متعددی باعث شد تصمیم بگیرم با گروه همکاری کنم. اما یکی از جذابترین این عوامل این نکته بود که شخصیت امیلی شاپیرو زنی کنش گر و تاثیرگذار است که تصمیم می گیرد تصمیم غیر انسانی گرفته شده توسط فرد صاحب قدرت در داستان را عوض کند.
وی اضافه کرد: این فرد سعی می کند علاوه بر امکانات شغلی از تمام توانایی های ذاتی خود برای منصرف کردن فیلیکس، فرد صاحب قدرت از تصمیم غیر انسانی که گرفته بهره بگیرد. این احتمالا تصمیمی است که هر فردی در برخورد با یک موقعیت غیر انسانی و برای جلوگیری از بروز فاجعه اتخاذ خواهد کرد.
نمایش «چکامه رستاخیز» آخرین نمایش نامه آرتور میلر درام نویس مشهور آمریکایی است که توسط داوود دانشور ترجمه شده و برای نخستین بار در ایران توسط گروه سینما تئاتر آیین به سرپرستی این هنرمند از روز یکشنبه در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز