خبرگزاری کار ایران

توزیع 200 هزار تن شكر و 100 هزار تن روغن نباتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۸

حدود 200 هزار تن شكر و 100 هزار تن روغن نباتی در شبكه های توزیعی قرار گرفت كه این اقدام حاكی از تعادل مناسب و پاسخ دهی به نیاز مردم خواهد بود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از این پس حبوبات كه در گروه 10 وارداتی جای داشت به گروه 9 آمده و با ارز مبادله ای وارد می‌شود.

به گزارش ایلنا،حسن رادمرد با اشاره به بررسی وضعیت حبوبات تصریح كرد: در حال حاضر شركت بازرگانی دولتی ایران حجم خوبی از انوع حبوبات را وارد كشور كرده كه از هفته آینده عرضه و توزیع آن آغاز خواهد شد. 

وی در ادامه تصریح كرد: كالاهایی مثل گوشت قرمز، روغن نباتی و شكر از هفته گذشته روند كاهشی قیمت ر ا پشت سر گذاشته اند.
به گفته رادمرد،‌ حدود 200 هزار تن شكر و 100 هزار تن روغن نباتی در شبكه های توزیعی قرار گرفت كه این اقدام حاكی از تعادل مناسب و پاسخ دهی به نیاز مردم خواهد بود.
رادمرد در ادامه تعاملات انجام شده به منظور تامین نهاده های تولید برای صنعت دامپروری، دامداریها و مرغ داریها را از دیگر مواردی دانست كه دراین جلسه مطرح و مقرر شد سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با همكاری شركت پشیبانی امور دام، قیمت گذاری و توزیع نهاده های تولید را با جدیت بیشتری دنبال و در اختیار دامداران و مرغداریها قرار دهند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود:  بنا به دستور دولت، ارز مرجع برای كالاهای اساسی و كالاهای استراتژیك ارز مرجع تخصیص خواهد یافت و در حال حاضر شركت بازرگانی دولتی ایران و شركت پشتیبانی امور دام كالاهای اساسی مورد نیاز كشور را وارد كشور می كنند.
رادمرد در پاسخ به این سئوال كه چه راه حلی برای قیمت برخی كالاهایی كه  به بهانه حذف ارز مرجع بالا رفته اما پایین نیامده است اظهار كرد: كنترل و پایش بازار در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد تا با  افزایش كاذب قیمتها مواجه نشویم.
وی همچنین یادآور شد: قیمت روغن دراین روزها با كاهش 10 درصدی مواجه شده است. در حال حاضر 70 درصد واردات روغن با ا رز مرجع و حدود 30 درصد ارز مبادله ای انجام می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اجرای طرح ‌های رحمت (ماه رجب)و ضیافت(ماه رمضان)  را در تعادل قیمتها و جلوگیری از روند افزایشی آنها موثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز