خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع فولاد ارفع:

گمرک در ترخیص قطعات تعلل می کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۴

قوانین دست و پا گیر گمرک منجر به مشکلات زیادی برای صنعت گران شده است و هر روز هم این قوانین سخت گیرانه تر می شود به عنوان مثال 3 تا 4 ماه ترخیص قطعات صنعتی به طول می انجامد و بر روی کلیه برنامه ریزی های ما تاثیر گذار است.

مدیرعامل مجتمع فولاد ارفع گفت: فولاد ثامن سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، احمد کیوان‌آرا مدیر عامل مجتمع فولاد ارفع در یک نشست خبری اظهار داشت: در این مجموعه 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 24 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می کنند و میزان سرمایه گذاری در این مجتمع 4 هزار و 330 میلیارد تومان بوده است که ظرفیت تولید مجتمع فولاد ارفع 2 میلیون تن در سال است.

وی با اشاره به ساخت واحد جدید گندله سازی در این مجموعه گفت: فولاد ثامن 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است  و مجری آن شرکت چادرملو است و پیش‌بینی می‌شود در سال 1393 به بهره‌برداری برسد.

کیوان ارا با انتقاد از عملکرد گمرک خاطر نشان کرد: قوانین دست و پا گیر گمرک منجر به مشکلات زیادی برای صنعت گران شده است و هر روز هم این قوانین سخت گیرانه تر می شود به عنوان مثال 3 تا 4 ماه ترخیص قطعات صنعتی به طول می انجامد و بر روی کلیه برنامه ریزی های ما تاثیر گذار است.

وی افزود: گمرک در ترخیص برخی از ماشین‌آلات معدنی تعلل زیادی می‌کند؛ به طوری که یکی از ماشین‌آلات موردنیاز ما بعد از چهار سال از گمرک ترخیص شد.

مدیر مجتمع فولاد ارفع خاطر نشان کرد: به تازگی نیز محموله‌های جدیدی از الکترود گرافیتی وارد کشور شدند که نیاز صنعت فولاد کشور را تامین می‌کنند.

کیوان ارا همچنین با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی گفت: چندی پیش 140 میلیون یورو وام ارزی گرفتیم و با مشارکت مدنی با یکی از بانکها انتظار همکاری داشتیم که متاسفانه با کمبود ارزی که هم اکنون در کشور وجود دارد متحمل خسارت زیادی شده ایم و ارز طلبکار خود را از بانک نمی توانیم دریافت کنیم.

مدیرعامل فولاد ارفع افزود: در زمینه حضور کارشناسان خارجی صنعت فولاد در ایران نیز مشکلات زیادی وجود دارد، به عنوان مثال فرایند صدور ویزا برای کارشناسان خارجی بسیار دشوار است و در برخی موارد نیز ویزا صادر نمی‌شود و همین موضوع پروژه‌های در دست اجرا را به تاخیر می‌اندازد و آنها نیز به تعهدات خود عمل نمی کنند.

وی تصریح کرد: 1100 میلیون تن در سنگ آهن مرکزی ایران ذخیره سنگ آهن وجود دارد که قابل استحصال است و بعد از 11 سال که  سنگ آهن معدن چادر ملو به اتمام رسید می توان با واردات آن فعالیت خود را ادامه داد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز