خبرگزاری کار ایران

تنش دیپلماتیك آلمان و مجارستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۷

سیاست‌های راست‌گرایانه نخست‌وزیر مجارستان از جمله کنترل رسانه‌ها و مداخله در اقتصاد و دستگاه قضایی با انتقاد وزیر خارجه آلمان روبه‌رو شد و وی به تازگی در سخنانی سیاست‌های دولت اوربان را با دوران حاکمیت نازی‌ها در آلمان مقایسه کرد.

برخی گزارش‌ها حاكی از تنش دیپلماتیک میان آلمان و مجارستان است.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، سیاست‌های راست‌گرایانه «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان از جمله کنترل رسانه‌ها و مداخله در اقتصاد و دستگاه قضایی با انتقاد «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان روبه‌رو شد و وی به تازگی در سخنانی سیاست‌های دولت اوربان را با دوران حاکمیت نازی‌ها در آلمان مقایسه کرد.
از طرف دیگر، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز با انتقاد از سیاست‌های دولت مجارستان، از دولتمردان این کشور خواست تا برای تعامل بهتر با اروپا به مسیر دموکراسی برگردند.
این سخنان مقام‌های آلمانی با واکنش نسبتا تند نخست‌وزیر مجارستان روبه‌رو شد و وی از این موضع‌گیری‌ها ابراز تاسف کرد.
اوربان در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: «آلمانی‌ها با این‌گونه اظهارنظرها در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و به روابط دیپلماتیک دو کشور آسیب می‌زنند.»
این در حالی است که دولت مجارستان به دلیل بحران اقتصادی از آلمان و برخی دیگر از کشورهای قدرتمند اروپایی درخواست کمک اقتصادی کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز