خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی (ع):

تمام پروژه های تهران با فرهنگ و روحیه جهادی به ثمر نشست

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۶

فرهنگ جهادی یعنی خدمت بی منت به مردم و حفظ کرامت های انسان و سرعت و دقت در کار و علاوه بر آن عقلانیت و خرد جمعی و بها دادن به علم دانش و اینکه پیشکسوتان خو را ارج دهیم و به تجربه آنها امیدوار باشیم و به آن تکیه کنیم.

ایلنا:‌ شهردار تهران با بیان اینکه همه پروژه هایی که در شهر تهران اجرا شد با فرهنگ و روحیه جهادی و ایثار به نتیجه نشست گفت: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروژه بزرگراه امام علی (ع) با بیان این مطلب اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ماه رجب و ایام میلاد نهمین اختر امامت و در آستانه 13 رجب و سالروز ولادت امام علی (ع) به دست شما همسنگران و همرزمان خودم و کارگران و مهندسان و همه افرادی که در این پروژه نقش ایفا کردند، بزرگراه امام علی (ع) به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای این پروژه در حدود بیست ماه و اندی پیش تصمیم گیری شد و آن زمان همه دست به دست هم دادیم و قرار گذاشتیم تا روز 13 رجب که روز مولود کعبه است این بزرگراه را به ملت ایران و شهروندان ولایت مدار تقدیم کنیم.

قالیباف با بیان این که شاید آن روز چنین تصوری برای همه ما بسیار سخت و دور از دسترس بود خاطر نشان کرد: این که احساس کنیم کارگران، مهندسان و سرمایه گذاران عمرشان برای کسب پول می گذارند ظلم است و این بسیار کم لطفی است و بی توجهی به کار، کارگر و شرف انسان هایی است که برای انسانیت خود و خدمت به هم نوع خود کار می کنند و عمر خود را برای خدمت به خلق خدا می گذارند.

وی با اشاره به این که این پروژه و سایر پروژه ها با یک فرهنگ جهادی انجام شد گفت: پروژه بزرگراه امام علی (ع) 40 سال بر زمین مانده بود و هرکس فکر می کرد که این پروژه 7 هزار ملک و 12 هزار نفر افرادی را دارد که می تواند مدعی این محدوده باشند و با توجه به چنین کار اجرایی بزرگی آن را قبول نمی کرد و اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم به دلیل تکیه بر فرهنگ جهادی بود که از ویژگی اش آن است که کارمند را به عنوان روزمزد بگیر محسوب نمی کند و آن را یک مجاهد و خدمتگزار می داند و مبارزی که همه وجود خود را در اختیار ملت خود قرار داده است.

شهردار تهران با اشاره به 2 مهندسی که در اجرای این پروژه به شهادت رسیدند گفت: این افراد برای خدمت به خلق خدا می خواستند تا کاری کنند که ایمنی این پروژه برای شهروندان شهر تضمین شود و این کار به هیچ وجه با پول قابل قیاس نیست و این زحمت و روحیه ای که در این پروژه وجود داشت با فرهنگ ایثار و روحیه خدمتگزاری بوده است و این که دست اندر کاران آن اعضا و جوارح خود را برای خدمت به بندگان خدا مستهلک کردند نه در راه باطل.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: فرهنگ جهادی یعنی خدمت بی منت به مردم و حفظ کرامت های انسان و سرعت و دقت در کار و علاوه بر آن عقلانیت و خرد جمعی و بها دادن به علم دانش و اینکه پیشکسوتان خو را ارج دهیم و به تجربه آنها امیدوار باشیم و به آن تکیه کنیم.

شهردار تهران افزود: فرهنگ جهادی فرهنگ محبت و گذشت و صبر و مقاومت است که آن را در این پروژه دیدم و همه مردم این مناطق و یکایک دست اندرکاران در آن سهیم بودند و همچنین فرهنگ جهادی و روحیه کار به معنای آن است که در برابر مشکلات و فشارها تسلیم نشویم و مقاومت کنیم و انصافا همه به سهم خود از خود گذشتند و دو تن نیز به شهادت رسیدند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: فرهنگ جهادی یعنی دوری از اختلاف و تنش و فضای کار و صمیمیت و اینکه همه مدیران در همه سطوح در کنار یکدیگر بمانند و با وحدت رویه و همدلی با یکدیگر سخن بگویند تا نتیجه آن خیر و برکت شود. در این پروژه نیز که در کمتر از 22 ماه به نتیجه رسید و همه امروز از آن لذت می برند شاهد آن بودیم.

شهردار تهران ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم ما و جوامع شهری و روستایی نیازمند این فرهنگ جهادی هستند تا دست به دست هم داده و از این ظرفیت استفاده کنیم و تنها راه پیشرفت کشور نیز همین است.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم که افکار عمومی اعم از دوست و همراه، موافقان و مخالفان انقلاب و یا آنان که خیر و شر می خواهند اتفاق نظر دارند که تهران در مسیر پیشرفت و عدالت است و در آن امید و عدالت و اعتماد وجود دارد و همه مردم امروز با اعتماد از مجموعه مدیریت شهری نگاه می کنند و این از ویژگی های فرهنگ جهادی است و به همین خاطر دست یکایک شما را می بوسم.

قالیباف تصریح کرد: هر چند در چنین مراسمی افرادی مانند من در پشت تریبون قرار می گیرند اما ما به نمایندگی از شما راد مردانی هستیم که چنین زحمات بزرگی را می کشید و همیشه عزت و زحمات شما در پیشگاه خداوند محفوظ است و همچنین از همه مردم مناطق 7، 8، 13، 14، 15، 16 و 20 که در طول اجرای این پروژه اذیت شدند حلالیت می طلبم و مطمئنا امروز با این پروژه آنان آسایش نسبی را خواهند داشت.

قالیباف همچنین در ادامه از همه کارکنان دولتی و غیر دولتی، راهنمایی و رانندگی و مشاوران و پیمانکارانی که در اجرای این پروژه زحمت کشیدند و چنین افتخار بزرگی را برای شهر و کشور خلق مردند تشکر کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز