خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جشواره روابط عمومی‌ها تاکید کرد:

ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان اصفهان زیاد است.

کد خبر : ۷۴۷۰۵

امروزه با توجه به پیچیدگی‌های جوامع، اهمیت و ضرورت روابط عمومی بر هیچ كس پوشیده نیست و به همین جهت روابط عمومی ها در متن كار واقع شده اند.

ایلنا:  علیرضا ذاكر اصفهانی در هشتمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان، اظهار داشت: در گذشته، روابط عمومی یك بخش حاشیه‌ای در ادارات و سازمان ها بود ولی امروز در متن كار واقع شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با اشاره به اینكه روابط عمومی در مغرب زمین، زاییده مدرنیسم بوده و مبنای فعالیت آن سرپوش گذاشتن بر حقیقت است، تصریح كرد: شیوه اجرای فعالیت‌های روابط عمومی در ایران، همچون غرب که بیشتر بر محور تبلیغ، ترویج و اقناع توده ای متمركز است، قابل اجرا نخواهد بود.

وی اضافه كرد: در عصر رضاشاهی، روابط عمومی به عنوان یك نهاد شبه مدرن وارد ایران شد.

 استاندار اصفهان معتقد است: در حوزه نظریه‌پردازی ارتباطات و رسانه نیز در عصر ابتدایی به سر می‌بریم و می‌طلبد که رسانه‌ها به کارهای اقناعی روی آورند چرا که ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان اصفهان زیاد است.

وی تصریح کرد: اصفهان در عرصه‌های مختلف نخبگان فراوانی دارد ولی در حوزه ارتباطات و رسانه باید بیش از پیش فعالیت کرد.

ذاکر اصفهانی در خصوص شرایط فرهنگی اصفهان عنوان کرد: پرطرفدارترین و مخالف‌ترین طرفداران موسیقی در اصفهان هستند و همین امر نشان دهنده حالت خاص فرهنگی اصفهان بوده و نشان می‌دهد که کار در این استان چقدر سخت است.

وی افزود: باید بیش از پیش روابط عمومی جدی گرفته شود و فعالیت روابط عمومی‌ها در ساز وکار مدیریت کلان بیشتر مورد استفاده قرار داده شود.

علیرضا ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در دولت دهم با ارتقای روابط عمومی استانداری به اداره كل اقدامات مؤثری در این زمینه به انجام رسید، افزود: با وجود همه اقدامات انجام شده، اداره كل روابط عمومی استانداری اصفهان هنوز به مرحله بلوغ خود نرسیده است.

وی یادآور شد: در سفر چهارم هیات دولت به استان اصفهان، ۸ مصوبه مهم در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله احیای دولت خانه صفوی از میدان امام خیمنی (ره) تا خیابان چهارباغ و احیای آثار تاریخی و واگذاری آن به بخش خصوصی به تصویب رسید.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: در این دولت بودجه‌های فرهنگی افزایش یافت و رقم‌های درشتی برای حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شد و برای اولین بار، بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ استان اختصاص یافت.

انتقاد از رسانه های استان، به معنای زیر سؤال بردن اقدامات انجام شده نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در رسانه های استان افتاده و نیروهای جوان و بادغدغه پا به این عرصه گذاشته اند، گفت: متأسفانه در پاره‌ای از موارد رسانه ها رسالت خود را فراموش نموده و به حاشیه های کم اهمیت می پردازند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان هنوز نتوانسته اند در قد و قامت اصفهان کار را پیش ببرند، اظهار داشت: البته این انتقاد به معنای زیر سؤال بردن اقدامات انجام شده نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینكه خوشبختانه استان اصفهان در زمینه‌های مختلف، نخبگی خود را نشان داده است، خاطرنشان كرد: متأسفانه در عرصه روابط عمومی هنوز نتوانسته ایم به این جایگاه دست یابیم.

وی با اشاره به برگزاری موفق همایش "روابط عمومی‌ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" توسط اداره کل روابط عمومی استانداری، اذعان داشت: در این همایش نقاط ضعف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را با بیان انتقاد از روابط عمومی استانداری آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ورود خود به استانداری اصفهان گفتم که روابط عمومی استانداری تنها به نصب پرچم‌ها می‌پرداخت، ادامه داد: این بخش استانداری به صورت تدریجی رشد کرد، عصر کودکی خود را گذراند و هم اکنون سامانه پیامکی و سایت دارد و تغذیه کننده رسانه های استان محسوب می شود، اما باز هم با توجه به ظرفیت بالای استان در ابتدای راه است.

ذاکر اصفهانی در پایان از اینکه در همایش "روابط عمومی ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" تعدادی از رسانه‌ها بدون پرداختن به مطالب علمی و تاریخی بیان شده، برخی انتقادات را به صورت برجسته در اخبار خود منعکس نمودند، ابراز نارضایتی کرد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز