خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت:

ایجاد 670 هزار شغل مستقیم در شهركهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۷

معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران گفت: 30 هزار واحد صنعتی دارای پروانه در 910 شهرك‌ صنعتی فعال است كه برای 670 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد كرده‌اند.

این سازمان درصدد است تا بخشی از خدمات خود را به صنایع خارج از شهرك‌های صنعتی هم ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، از سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران؛ « ایرج موفق» در گردهمایی معاونان صنایع كوچك شركت شهركهای صنعتی استانها در گرگان اظهار داشت: آمادگی لازم برای افزایش تعداد واحدهای صنعتی به 60 هزار واحد دارای پروانه در كشور رسیده است.

 وی، بیكاری را یكی از مشكلات مهم كشور عنوان كرد و افزود: این سازمان با حمایت از صنایع كوچك در راستای ایجاد اشتغال در كشور گام بر می‌دارد.

 معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی كشور درادامه با بیان اینكه 92 درصد صنایع كشور جزء صنایع كوچك هستند، عنوان كرد: این سازمان درصدد است تا بخشی از خدمات خود را به صنایع خارج از شهرك‌های صنعتی هم ارائه دهد.

 به گفته وی، سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران در حد توان و با توجه به وضعیت اعتباری خود در این راستا عمل می‌كند.

 موفق با بیان اینكه سال 1384 سازمان صنایع كوچك و شركت شهركهای صنعتی با یكدیگر ادغام شدند، یكی از اهداف تأسیس سازمان جدید را سازماندهی بخش صنعت عنوان كرد.

 وی همكاری شركتهای آب، برق، گاز و مخابرات با شهركهای صنعتی را مثبت ارزیابی و تصریح كرد: انتقال زیرساخت‌ها به شهرك‌های صنعتی قیمت تمام شده خدمات را برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرك‌ها كاهش می‌دهد.

 وی اظهار داشت: سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران از سال 1384 بیشتر به نقش خدمتگزاری خود عمل كرده است.

 معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران، سهم این سازمان از اعتبارات تملك ‌دارایی سال 1390 را سه تا چهار درصد برشمرد و گفت: با توجه به حمایت مسئولان ارشد استان گلستان، شش درصد از اعتبارات این بخش به شركت شهرك‌های صنعتی استان اختصاص یافت.

 معاون صنایع كوچك سازمان همچنین یادآور شد:  طبق توافق به عمل آمده بین این سازمان و اصناف، صنوف تولیدی در شهرك‌های صنعتی
مستقر می‌شوند.

 به گفته وی از مجموع 700 هزار صنف تولیدی 470 هزار صنف شرایط استقرار در شهركهای صنعتی را دارند.

 معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران خاطرنشان كرد: استقرار صنوف تولیدی در شهرك‌های صنعتی یكی از برنامه‌های رئیس این سازمان بعد از ادغام دو وزارت وزارتخانه صنایع و معاون و بازرگانی بود كه مورد تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

 موفق دلایل استقرار صنوف تولیدی در شهركهای صنعتی را محدود بودن فضای صنوف تولیدی در سطح شهرها، مختل شدن نظم عمومی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی عنوان كرد.

 معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی كشور با بیان اینكه از فضاهای موجود شهركهای صنعتی برای استقرار صنوف تولیدی باید استفاده شود، تاكید كرد: در صورت مواجهه با محدودیت فضا باید فضاهای جدید ایجاد شوند.

 موفق یكی از برنامه‌های جدی این سازمان را كیفی‌سازی شهركهای صنعتی و فعال كردن شهركهای راكد عنوان كرد و گفت: از 910
شهرك صنعتی موجود در كشور 610 شهرك فعال هستند.

 وی با بیان اینكه تمامی امكانات زیربنایی در این شهركها وجود دارند، تاكید كرد: با نگاه استقرار صنوف تولیدی در شهرك‌های صنعتی شهرك‌های راكد باید فعال شوند.

 معاون صنایع كوچك سازمان اظهار داشت: ایجاد شهرك صنعتی جدید در دستور كار این سازمان قرار نداشته بلكه احداث شهرك‌های صنعتی تخصصی در برنامه كاری این سازمان قرار دارد.

 موفق، ساخت شهركهای تخصصی در زمینه پتروشیمی را یكی از موضوعات تخصصی مدنظر این سازمان عنوان كرد و افزود: احداث این شهرك‌ها از صادرات مواد خام پتروشیمی جلوگیری می‌كند.

وی تصریح كرد: در حال حاضر 60 درصد محصولات خام پتروشیمی از كشور صادر می‌شوند كه سهم اشتغال و سایر مزایای آن نصیب دیگر كشورها می‌شود.

 موفق با بیان اینكه واگذاری این سازمان به بخش خصوصی خدمات‌دهی به شهركهای صنعتی را با مشكل مواجه می‌كند، تأكید كرد: از مجموع 33 متقاضی ایجاد شهرك صنعتی خصوصی تاكنون چهار تقاضا به مرحله اجرا رسیده است

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز