خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران:‌

شهرداری برای انتشار اوراق مشاركت باید برنامه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۰

اوراق مشاركت برای نوسازی بافت‌های فرسوده توجیه اقتصادی ندارد / در بودجه مجلس برای سال 92 مجددا اوراق مشاركت دیده شده است.

ایلنا:‌ رئیس شورای شهر تهران، گفت:‌ شهرداری تهران برای انتشار اوراق مشاركت حتما باید برنامه داشته باشد، گفت: در غیر این صورت شورا مخالف انتشار این اوراق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهرتهران، لایحه «مجوز انتشار و فروش اوارق مشاركت برای احیا و نوسازی بافت های فرسوده محلات شهر تهران در سال 1388» بررسی شد اما به رای اعضای شورای شهر تهران به كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عودت داده شد.

رسول خادم، درباره این لایحه، اظهار كرد: از شهرداری تهران خواستیم تا گزارش توجیهی از روند هزینه كرد اوراق مشاركت به شورا ارائه دهد كه تاكنون این امر محقق نیافته است.

وی با بیان اینكه ضرورت استفاده از اوراق مشاركت برای نوسازی بافت‌های فرسوده احساس نمی‌شود، گفت:‌ 400 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای احیای بافت‌های فرسوده اختصاص یافت اما هزینه بارپرداخت آن از پیش بینی ما بیشتر بود.

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاكید كرد: اوراق مشاركت برای نوسازی بافت‌های فرسوده توجیه اقتصادی ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت:‌ در بودجه مجلس برای سال 92 مجددا اوراق مشاركت دیده شده است.

وی ادامه داد: اوراق مشاركت تنها زمانی مفید است كه برای آن برنامه و طرح داشته باشیم متاسفانه شهرداری تهران برای 400 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای نوسازی بافتهای فرسوده برنامه نداشت و تنها ان را به بانك سپرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه برای این مبلغ سود 8 درصدی از بانك دریافت كرد اما سود 20 درصدی به دارندگان اوراق پرداخت كرد: اگر شهرداری می‌خواهد در سال 92 از اوراق مشاركت برای توسازی بافت های فرسوده استفاده كند تنها شرط شورا داشتن برنامه و طرح است و حتی نباید یك روز اوراق بدون برنامه باشد.

به گزارش ایلنا، این لایحه از سوی اعضای شورای شهر تهران تصویب نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز