خبرگزاری کار ایران

واکنش دفتر هاشمی رفسنجانی به تخریب‌های صورت گرفته علیه وی

کد خبر : ۷۴۶۱۱

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تخریب‌های اخیر صورت گرفته علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تخریب‌های اخیر صورت گرفته علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ به خاطر 60 سال حضور در بالاترین سطوح مبارزات قبل از انقلاب و مسئولیت‌های خطیر پس از آن؛ شخصیتی شناخته شده است که برای اثبات توانمندی‌ها؛ نیاز به تبلیغات مرسوم در انتخابات ندارد و همین امر باعث نگرانی بعضی از نامزدها و طرفداران و رسانه‌هایشان شده که پس از نام‌نویسی ایشان در انتخابات، لحن به اصطلاح دلسوزانه خویش را برای توصیه به عدم ورود به عرصه عوض کرده‌اند و به‌گونه‌ای روند تخریب را تشدید کرده‌اند که انگار برای جذب آرای جامعه، چاره‌ای جز تلاش برای رویگردانی شگفت‌انگیز مردم به این شخصیت تاریخی ندارند.

اگرچه سابقه تخریب و توهین و تهمت به ایشان به سال‌های مبارزه، در پرونده‌سازی‌های ساواک؛مباحث گروهک‌های چپ؛ بیانیه‌های ترور بزرگان انقلاب؛ دشمنان داخلی و خارجی نظام و تندروهای سیاسی برمی‌گردد و از آنان انتظاری جز این نیست؛ ولی تلاش تخریبی بعضی از شخصیت‌ها و روزنامه‌های مدعی اصول‌گرایی و مدعی پایبندی به اصول انسانی و اسلامی به خصوص رسانه‌های متعلق به بیت‌المال مسلمانان در همنوایی با رسانه‌های معاند خارجی، جعل خبر و نقل مصاحبه‌های ساختگی با عنوان اقوام و فرزندان، برای بدنام کردن رقیب و تخریب آن در ایام انتخابات شگفت‌انگیز است.

طنز خنده‌دار این رسانه‌ها؛ فهرست کردن همه موارد تخریبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و در ادامه این یادآوری‌ها که گاهی احساس می‌شود رسانه‌ای برای انعکاس و انتشار مطالب توهین‌آمیز رسانه‌های معاند خارجی، ضد انقلاب و فراری‌های سیاسی می‌شوند و خود را هم به سلسله تخریب می‌چسبانند و این نشان‌دهنده یک ارتباط قلبی بین آنان از زمان طاغوت تا الان است که 35 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد.

در نگاه شرعی نیز در تقسیم‌بندی‌های اخلاق انتخاباتی و در حکم شرع «تخریب» مذموم و مردود است و حضرات تخریب چی!! خواسته یا ناخواسته از شأن و موقعیت خود و خطی که ادعای پیروی از آن را می‌نمایند، می‌کاهند. در عرصه تبلیغات انتخاباتی آنچه که مقبولیت پیدا می‌کند؛ واقعیت‌هاست؛ آن هم واقعیاتی که از نوع فهم و مشاهده مردم باشد؛ چون در بسیاری از امور واقعیت‌های ذهنی نامزد انتخاباتی، نمی‌تواند در حوزه فهم و درک مردم قرار گیرد. متأسفانه در شرایط حاضر؛ بخش مهمی از کاندیداها و حامیان آنها، پایه تبلیغات خود را بر مبنای «تخریب» قرار داده‌اند، بدون این‌که به این مهم واقف باشند که از یک سو، نظام را در حوزه‌های مختلف زیر سؤال می‌برند و از سوی دیگر انعکاس «تخریب» رقیب متوجه خود آنان می‌شود و در واقع آنها هم خود را «تخریب» می‌کنند و هم به نظام آسیب می‌رسانند. انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری، در عرصه و پهنه‌ای بسیار گسترده انجام می‌شود و چنانچه نامزدهای انتخابات، تمام وقت مشغول تبلیغات ایجابی در این عرصه‌ها باشند باز هم برای پوشش همه عرصه‌ها در مضیقه کمبود وقت قرار می‌گیرند؛ حال چگونه است که با وجود پردامنه بودن مسائل انتخابات و کمبود وقت برخی نامزدها؛ وظیفه اصلی خود را فراموش کرده‌اند و یکسره مشغول «تخریب» دستاوردهای انقلاب هستند. اگر تاکنون، اندک تصوری از «تخریب» رقیب و تأثیر آن بر آرا بود (که اگر بود اشتباه بود) در وضعیت جدید که اوضاع کشور برای همه روشن است، آن تصور به کلی باطل شده است و یقیناً تبلیغات «تخریبی» اثر عکس خواهد داشت.

البته آیت‌ا‌لله هاشمی رفسنجانی؛ آن‌گونه که مشی دینی و سیاسی‌شان است و در بیانیه اعلام حضور هم تأکید کردند؛ عدل و اعتدال دینی و ملی را اساس برنامه‌های خویش قرار داده است و مطمئناً این اصل اسلامی و انسانی در پاسخ به تخریب‌ها هم رعایت می‌شود و گویندگان و نویسندگان که قصدشان در ورود به مقدمات انتخابات؛ خلق حماسه سیاسی است، خوب می‌دانند که نردبان‌سازی از آبروی افراد در رسیدن به قله افتخار؛ عین رسوایی و بزرگترین شکست اخلاقی است که در هیچ مکتب دینی و مرام عقلی پسندیده نیست و بی‌آبرویی بیشتر اقدام رسانه‌های مغرض در ساختن مصاحبه‌های دروغین، نقل‌قول‌های کذب، شایعه‌سازی‌ها و تحریف واقعیات است که برای به قدرت رسیدن یک شخص یا گروه، ذات انسانی و آخرت خود را مخدوش و خراب می‌کنند که باید روزی در پیشگاه خدا و خلق خدا پاسخگوی این‌گونه اعمال ضداسلامی و انسانی خود باشند. ان شاءالله

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز