خبرگزاری کار ایران

مطبوعات و رسانه‌ها، پیشروان آگاهی بخشی جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۰۶

جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها با رویکردی موضوع محور، حرکتی مثبت و نو در عرصه مطبوعات محلی کشور به شمار می آید.

ایلنا: علی گهرسودی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی- موضوعی مطبوعات محلی "زاگرس"بیان کرد: این جشنواره با رویکردی موضوع محور و در بخش‌های ترویج فرهنگ نماز،کار و حمایت از سرمایه ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب حرکتی مثبت و نو در عرصه مطبوعات محلی کشور به شمار می آید.

به گزارش ایلنا از ایلام،  وی،در خصوص تبیین موضوع های جشنواره افزود: بر اساس دستوالعمل وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی هر ساله اولویت‌های موضوعی و محتوایی برای تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در نظر گرفته می شود و اداره کل و خانه مطبوعات استان نیز در راستای آن اهداف کلان مدون و آگاهی بر توان و ظرفیت مطبوعات در ترویج و تبیین مفاهیم ارزشمند اجرای نخستین جشنواره ملی – موضوعی مطبوعات محلی زاگرس را در اولویت قرار داد.

وی با اشاره به استقبال خوب اهالی رسانه 19 استان کشور از این جشنواره افزود: استقبال پرشور خبرنگاران و روزنامه نگاران استان و کشور از این جشنواره می تواند بستر تعامل و ارتباط سازنده دوطرفه را هموار سازد که ضمن فرصت حضور در رقابت این جشنواره، از دیگر سو زمینه ارتقا انگیزه در خلق آثار رسانه ای ارزشمند مفهومی ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اداره کل و اهالی رسانه استان در برگزاری جشنواره های مطبوعات گفت:این جشنواره به سبب نخستین حرکت جشنواره موضوعی، ممکن است با کاستی هایی همراه باشد اما با توجه به توان و ظرفیت خوب اداره کل و خانواده مطبوعات استان می توان امیدوار به برگزاری جشنواره های مطبوعات پرمحتوا و پربارتر در آینده بود.

وی در پایان با اشاره به نیازهای مطبوعات محلی استان یادآور شد: نشریات محلی استان با ابزار و نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری متعددی روبرو هستند نیاز ساختاری، نیاز آموزش مداوم و کسب اطلاعات جدید و حمایت های وزارت و ایجاد تعامل دو طرفه و اثر بخش با ادارات و سازمان های سطح استان دارند که در صورت برآورده شدن این نیازها، به یقین توسعه و ارتقا نشریات محلی استان آسان و ممکن می شود.

 در پایان این مراسم از نفرات برگزیده نخستین جشنواره ملی موضوعی مطبوعات محلی سراسر کشور با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز