خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آمل:

مسئولان در معرفی مفاخر به هموطنان‌مان همت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۰

باید برای شاعران و مفاخر فرهنگی که هم‌اکنون در بین ما هستند هم همایش برگزار کنیم.

ایلنا:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خواستار همت و تلاش مضاعف مسئولان در معرفی مفاخر به هموطنان شد.

به گزارش ایلنا از آمل،محمد محمدی در همایش استانی بزرگداشت مرحوم محمد چامه‌سرای آملی یکی از شعرای بزرگ مازندران و یازدهمین سال درگذشت وی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر(عج) بیان داشت: استاد چامه‌سرا یکی از بزرگان شعر و ادب این شهرستان بود که آثار او از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی در بیان ویژگی‌های بارز استاد چامه‌سرا عنوان کرد: استاد چامه‌سرا از لحاظ ادب و ادبیات از بسیاری از بزرگان شاعری کشور هم بالاتر بوده است.

محمدی با اعلام اینکه باید همایش استاد چامه‌سرا ملی شود، گفت: باید برای شاعران و مفاخر فرهنگی که هم‌اکنون در بین ما هستند هم همایش برگزار کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه نام ابوالقصاب آملی که ابوعلی سینا و بسیاری از بزرگان شاگردش بودند در شهر به چشم نمی‌آید، اذعان داشت: شورای نامگذاری شهر برای نام نهادن یکی از خیابان‌ها و یا معابر اصلی شهر به نام استاد چامه‌سرا موافقت کرده است.

وی افزود: اصفهان را همه به عنوان شهری تاریخی و فرهنگی می‌شناسند، بیشتر کوچه و خیابان‌های این شهر نیز به نام مفاخر و بزرگان ادبی، فرهنگی و علمی آن نقش بسته است ولی مازندران را همه استانی تورسیتی، خدماتی و صنعتی می‌دانند.

محمدی با اعلام اینکه مازندران یکی از برترین استان‌های فرهنگی، علمی، معرفتی، دینی، مذهبی و ادبی کشور بوده و نخستین پایتخت علویان است، تصریح کرد: آمل نیز یکی نخستین مراکز فرهنگی ایران بوده، 16 بار نام این شهر در شاهنامه ذکر شده و در زمان ایلخانان در این شهر سکه وجود داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اعلام اینکه نباید بیشتر افراد کشورمان، مازندران را استانی توریستی و تولیدی بدانند و از وجه فرهنگی و ادبی آن مطلع نباشند، اذعان داشت: باید همه مردم و مسئولان در معرفی مفاخر به هموطنان‌مان همت کنند که عمده این کم‌کاری‌ها به مسئولان باز می‌گردد.

محمدی در این استان بر روی کوچه و معابر نام همه شخصیت‌ها به چشم می‌آید جزو مفاخر فرهنگی، گفت: چاپ کتاب، برگزاری همایش‌ها، نامگذاری میادین و خیابان‌های اصلی شهر به نام مشاهیر و بزرگان باعث شناساندن بزرگان ما به دیگران می‌شود زیرا فرهنگ هویت انسان است، مازندران از فرهنگی‌ترین استان‌های کشور بوده و قدمت فرهنگ مازندران و آمل به سالیان بسیار دور باز می‌گردد.

 در این همایش استانی شش شاعر برجسته استان مازندران از شهرهای مختلف آثار و سروده‌های خود را قرائت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز