خبرگزاری کار ایران

تالاب بین‌المللی قوریگل در «نفس‌های یك تالاب» به تصویر كشیده شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۷

قوریگل بعنوان یكی از تالاب‌های بین المللی سایت رامسر در 30 كیلومتری جنوب شرقی تبریز در مسیر جاده ترانزیت تبریز به تهران و 18 كیلومتری بستان آباد قرار گر فته و از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایلنا: مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ساخت فیلم مستندی درباره تالاب بین المللی قوریگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بیوك رئیسی گفت: فیلم مستند " نفس های یك تالاب "، با همكاری اداره كل حفاظت محیط زیست و موسسه حفاظت از حیات وحش و آبزیان آذربایجان شرقی، تهیه و آماده پخش از كانال های مختلف صدا و سیماست.

وی فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست را با استفاده از رسانه های تصویری مانند فیلم مستند را مهم دانست و گفت: در این فیلم مستند 20 دقیقه‌ای ویژگی‌های طبیعی تالاب در فصل بهار و زمستان و ویژگی‌های تنوع زیستی (جانوری و گیاهی) با طرح و كارگردانی سید وحید حسینی نامی، با كارشناسی،كارشناس خبره محیط زیست طبیعی و استان و فیلم برداری سعید محمد پناه و علیرضا سلمانپور، به زیبایی به تصویر كشیده شده است.

مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با سپاس از فرهنگسازی مستمر صدا و سیمای استان در ارتقاء دانش و فرهنگ زیست محیطی جامعه اضافه كرد؛ پخش مستند جدید «نفس های یك تالاب» مورد توجه دوستداران محیط زیست قرار خواهد گرفت.

لازم به ذكر است تالاب بین المللی قوریگل در محدوده شهرستان بستان آباد قرار گرفته و وسعت حوزه ی آبریز آن 3146 هكتار و از حوزه های فرعی حوزه ی آبریز دریاچه ارومیه است آب آن شیرین است و از باران و روان‌آب‌ها، چشمه‌های داخلی و نیز ذوب برف‌های زمستانی، تغذیه می شود و طرح روستای سازگار با محیط زیست، برای اولین بار در نزدیكترین آبادی تالاب (یوسف آباد) اجراء شده كه در حال پیگیری است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز