خبرگزاری کار ایران

گرامی‌داشت حضرت علی(ع) در موزه ملی ملک

کد خبر : ۷۴۵۸۲

اثر نفیس خوش‌نویسی مناجات حضرت امیرالمومنین به خط مجتبی ملک‌زده که وسیله این هنرمند خوش‌نویس با نیت نذر برای امام رضا علیه‌السلام، به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است، رونمایی می‌شود.

ایلنا: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام- براساس وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک- با برنامه‌های گوناگون فرهنگی در حوزه نمایشگاه‌های موزه‌ای و نسخه‌های نفیس خطی از میهمانان و فرهیختگان میزبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این آیین فرخنده در روز پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 خورشیدی از ساعت 16 تا 18:30 با گشایش نمایشگاه آثار اهدایی علی حجت‌زاد آغاز می‌شود. این فرهیخته دوستدار فرهنگ، اخیرا این آثار تاریخی و فرهنگی را که اشیای گوناگون را دربرمی‌گیرد، به موزه ملی ملک اهدا کرده است. رونمایی از نسخه بازنشر مناجات منسوب به امیرالمومنین علیه‌السلام به خط سلطان‌محمد خندان، دیگر برنامه‌ای است که در روز جشن برگزار می‌شود. این کتاب نفیس با همکاری فرهنگستان هنر، از روی نسخه اصل خطی که در گنجینه کتابخانه ملی ملک نگهداری می‌شود، بازنشر شده است.

بخشی از آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، به برگزاری آیین پهلوانی اختصاص دارد که مرشد زورخانه به اجرای برنامه می‌پردازد. خوانش کتاب «جوانمرد نام دیگر تو» نوشته عرفان نظرآهاری با حضور نویسنده و اجرای میکاییل شهرستانی از، دیگر برنامه‌های جشن به شمار می‌آید.

در بخش پایانی این آیین گرامی‌داشت، اما یک برنامه ویژه گنجانده شده است. در این بخش، اثر نفیس خوش‌نویسی مناجات حضرت امیرالمومنین به خط استاد مجتبی ملک‌زده که وسیله این هنرمند خوش‌نویس با نیت نذر برای امام رضا علیه‌السلام، به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است، رونمایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز