خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قرائتی:

پست ریاست جمهوری به افراد عزت نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۷۶

آدم مخلص رای آوردن و یا نیاوردن در انتخابات برایش فرقی نمی کند/ فردی که در تبلیغات به اسراف می پردازد از عدالت به دور و فاسق است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در همایش اخلاق اسلامی انتخابات در مرکز همایش سازمان صدا و سیما تاکید کرد: سیاست ما باید برخواسته از قرآن باشد تا پایدار و جاودان بماند و اگر چنین نباشد این سیاست مانند سیاست های گذشته رفتنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هیچ کسی از نصیحت موعظه و شورا بی نیاز نیست گفت: در اسلام به اصل شورا تاکید شده است و جایگاه آن را کنار نماز قرار داده اند که این نشان دهنده اهمیت شور و شورا در اسلام است.

وی اخلاق را مهمترین نیاز کشور عنوان کرد و افزود: علمی که باعث غرور و بی اخلاقی شود علم نیست بلکه حفظ اصطلاحات علمی است؛ فرد عالم باید متواضع باشد و با به کار گیری تقوا و اخلاق به کارهای خود بپردازد.

قرائتی درباره تخریب چهره های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد: غرور و یا تواضع بی جا ضد اخلاق است و به نظر من بنز سواری به جهت کبر و تکبر با الاغ سواری جهت تواضع افراطی و به نوعی تبلیغ یکی است و فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه آدم مخلص رای آوردن و یا نیاوردن در انتخابات برایش فرقی نمی کند اظهار کرد: انسان باید در شرایط مختلف اخلاق را رعایت کند و صرفا پست ریاست جمهوری به افراد عزت نمی دهد چه بسا که افرادی بعد از ریاست جمهوری عزت خود را از دست دادند.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: اگر یک فرد در کارهای خود اخلاق و اخلاص را به کار گیرد حتی اگر رئیس جمهور هم نباشد می تواند نزد مردم محبوب و عزیز باشد.

وی در رابطه با تبلیغات انتخاباتی خاطرنشان کرد: تبلیغات باید واقعیات افراد باشد و از هر گونه تملق و یا تخریب دور بمانند.

قرائتی ادامه داد: اسراف گناه کبیره است که انسان را از عدالت دور می کند بنابراین می توان گفت که فردی که در تبلیغات به اسراف می پردازد از عدالت به دور و فاسق است.

رئیس ستاد اقامه نماز از نامزدها خواست که برنامه ها و یا کارهایی که می توانند انجام دهند را عنوان کنند و افزود:اگر بلد نیستید بگویید بلد نیستید و یا نمی توانید کاری را انجام دهید.

وی ضمن انتقاد از افرادی که به تخریب نامزدهای انتخاباتی می پردازند خاطرنشان کرد: انسان فقط با بندگی بزرگ می شود و تخریب یا ستایش اطرافیان جهت تبلیغ در انتخابات ضداخلاق است و باید از این کار دوری کرد.

وی در باره اظهارات برخی از افراد در زمینه معصومیت مراجع تقلید تاکید کرد: این افراد معصوم نیستند ولی حجت بر مردم هستند و مردم موظفند از حجت خدا پیروی کنند، حجت ما فقیه عادل  است.

رئیس ستاد اقامه نماز ضمن تاکید بر اینکه علم به تنهایی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند گفت: در هر کشوری که دانشگاهش بیشتر باشد فساد آن نیز بیشتر است چرا که علم حلال کافی مشکلات نیست بلکه باید اخلاق را رعایت کنیم.

قرائتی درباره فرد اصلح در انتخابات و ویژگی های او عنوان کرد: بر اساس مبانی اسلامی و قرآن فردی که ایمان، تقوا، سابقه، علم، قدرت و سلامتی جسمانی و روحی داشته باشد می تواند انتخاب اصلح برای مقام ریاست جمهوری باشد.

وی ادامه داد: در انتخابات باید تبلیغات به درستی انجام شود و اخلاق در آن رعایت شود چرا که تبلیغات اگر مبانی اخلاقی را به همراه نداشته باشد و به مردم وعده های دروغ دهد عواقب بدی را به همراه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز