خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

اجرای بیش از 236 هزار طرح اشتغال مددجویان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۳

ستای اجرای طرح توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت توسط این نهاد، تعداد 273 هزار و 827 نفر متقاضی در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی در طرح مذکور ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای بیش از 73هزار نفر طرح اشتغال اجرا شده است.

ایلنا: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای طرحهای اشتغال در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی این نهاد در سال گذشته گفت: بیش از 205 هزار طرح در این زمینه با اعتباری بیش از 12 هزار میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد امید تعداد اشتغالهای ایجاد شده از طریق کاریابی برای مددجویان آماده به کار را 31 هزار و 505 نفر عنوان کرد و گفت: برای 300 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمای شغلی صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت توسط این نهاد، تعداد 273 هزار و 827 نفر متقاضی در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی در طرح مذکور ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای بیش از 73هزار نفر طرح اشتغال اجرا شده است.

امید به ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای برای مددجویان و فرزندان آنها طی دوره های کوتاه مدت، بلند مدت، حرفه آموزی فرزندان دانش آموز دبیرستانی و طرح آموزش به روش استاد شاگردی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 396 هزار و 998 نفر از مددجویان و فرزندان آنان از این آموزشها بهره مند شده اند که در این زمینه بیش از 236 میلیارد و 250میلیون ریال هزینه شده است.

امید نظارت فنی و تخصصی بر طرحهای اشتغال و خودکفایی را از دیگر اقدامات این حوزه در سال گذشته معرفی کرد و یادآورشد: بیش از یک میلیون و 550 هزار مورد بازدید فنی از طرحهای اشتغال و خودکفایی اجرا شده در سال جاری و سنوات گذشته توسط کارشناسان این نهاد انجام و راهنمایی و مشاوره لازم در جهت بهبود و ارتقاء طرح های اجرا شده،صورت گرفته است.

وی به خودکفایی خانواده های تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته تعداد 120 هزار خانوار پس از دریافت تسهیلات و دستیابی به توانمندی اقتصادی نیز خودکفا شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز