خبرگزاری کار ایران

یك اقتصاد دان در گفت و گو با ایلنا:

خروج بانك ها از رفتار انفعالی، آغاز توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۹

اگر حضور مردم در عرصه های اقتصادی به صورت انبوه باشد و دولت به نقش حاکمیتی و سیاست گذاری مطلوب بپردازد می توان با سرمایه گذاری انبوه مردم در بخش های مولد، نرخ رشد اقتصادی و ضریب توسعه بالاتری را به ارمغان آورد.

یک اقتصاددان گفت: خروج بانك ها از رفتار انفعالی فعلی و افزایش برون سپاری از سوی دولت، از عوامل توسعه اقتصادی در راستای حماسه اقتصادی است.

خوش پور در گفت و گو با ایلنا گفت: تا زمانی که دولت از فعالیت های دست و پا گیر رها نشود و به حاکمیت بهینه نرسد، نمی توان از ظرفیت بخش های خصوصی به طور کامل استفاده کرد.

این اقتصاد دان افزود: گسترش رقابت اقتصادی هم فناوری نرم را برای حماسه اقتصادی فراهم خواهد کرد و از بخش های بانکی هم انتظار می رود حتماً بخش تولید را در اولویت قرار دهند.

خوش پور گفت: اگر بانک ها از حالت انفعالی خارج شوند و به سمت بخش مولد بروند هیچ گونه توهم بانکداری ربوی هم وجود نخواهد داشت.

به گفته وی، اگر حضور مردم در عرصه های اقتصادی به صورت انبوه باشد و دولت به نقش حاکمیتی و سیاست گذاری مطلوب بپردازد می توان با سرمایه گذاری انبوه مردم در بخش های مولد، نرخ رشد اقتصادی و ضریب توسعه بالاتری را به ارمغان آورد.

خوش پور افزود: حماسه اقتصادی موقعی تحقق می یابد که از همه ظرفیت های بخش های خصوصی و تعاونی در شرایط بهره ور استفاده کنیم که سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مبانی قانونی و شرعی این کار را نیز فراهم آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز