خبرگزاری کار ایران

معرفی سه اثر برگزیده سومین جشنواره کتاب سال تبریز

کد خبر : ۷۴۵۰۵

سه کتاب "نام آوران آذربایجان در سده 14 کتاب برتر"، " تیزهوشان متفاوت اندیشند" و" اسکو، زیبای خفته در دامنه سهند تا ساحل دریاچه ارومیه "آثار برگزیده این جشنواره معرفی شده اند.

ایلنا: سه اثر برگزیده سومین جشنواره کتاب سال تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بر این اساس سه کتاب "نام آوران آذربایجان در سده 14 کتاب برتر"، " تیزهوشان متفاوت اندیشند" و" اسکو زیبای خفته در دامنه سهند تا ساحل دریاچه ارومیه "آثار برگزیده این جشنواره معرفی شده اند.

کتاب «نام آوران آذربایجان در سده 14» به قلم غلامرضا طباطبایی مجد در سومین جشنواره کتاب سال تبریز در گروه تاریخ و جغرافیا به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است.

در تدوین و تألیف «نام آوران آذربایجان در سده 14»،‌ نویسنده فقط ناظر بر تأثیر رفتار و گفتار این افراد به محیط اطراف خودشان است، در مدت زمان معین و در منطقه جغرافیایی مشخص، بدون در نظر گرفتن نقش منفی یا مثبت آنان.

این کتاب تکمله‌ای است بر کتاب رجال آذربایجان در عصر مشروطیت تألیف دکتر مهدی مجتهدی که مؤلف آن را «وفیات الماصرین» نام نهاده و مشتمل بر شرح حال و آثار سیصد و سی و سه تن از ناموران آذربایجان است.

زنده یاد ایرج افشار در مجله بخارا،‌ شماره 18 آرزو کرده بود: «امید است یکی از فضلای آذربایجان بتواند تکمله‌ای بر سرگذشتنامه‌های مندرج در این کتاب بنویسد. از جمله سال‌های درگذشت افراد بیاید و بر آن بیفزاید.»

فهرست مطالب کتاب به ترتیب نام ناموران به الفبای نام خانوادگی است که از آپریم، اسحق آغاز و به یکانی، اسماعیل ختم می‌شود.

در پایان نیز روزشمار رویدادهای مهم ذکر شده است، همچنین منابع و ماخذ در دو قسمت کتاب‌ها و روزنامه‌ها و نشریات آمده است. همچنین نمایه عام بصورت الفبایی در انتهای اثر آمده است.

این کتاب در 927 صفحه توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده است.
کتاب «تیزهوشان متفاوت اندیشند» در سومین جشنواره کتاب سال تبریز در گروه روانشناسی، تکنولوژی و آموزش به عنوان اثر برگزیده شناخته شده، نوشته استفانی لرنر بوده و توسط علی اکبر راستکار محمودزاده ترجمه شده است.

این کتاب داستان موفقیت سی و یک نفر از دانشمندان، هنرمندان، پیشروان و قهرمانان ورزشی است که هم اکنون در قید حیات هستند. برای نمونه می توان به اسپایک لی، داگلاس انگلبرت، محمد اوز و... اشاره کرد.

گفتنی است این کتاب با موضوع کودکان تیزهوش و فردیت در کودکان توسط انتشارات فروغ آزادی در 288 صفحه چاپ شده است.

این کتاب شامل مطالب - کدام بچه ها متفاوت اندیشند؟،- تربیت بچه های منحصر به فرد،- افسانه آفرینان در قید حیات و داستان های آنان،- هنرمندان
-،پیشروان،- دانشمندان،- قهرمانان ورزشی است.

کتاب « اسکو زیبای خفته در دامنه سهند تا ساحل دریاچه ارومیه با تاکید بر جاذبه های گردشگری کندوان» نوشته حمیدرضا مقیمی اسکویی در سومین جشنواره کتاب سال تبریز در گروه تاریخ و جغرافیا رتبه دوم را به دست آورد.

این کتاب در قطع وزیری و در 696 صفحه توسط نشر هنر اول به چاپ رسیده است.

در این کتاب بر جاذبه های گردشگری کندوان اشاره شده است. گفتنی است دهکده سیاحتی کندوان در نزدیکی اسکو در میان دره ای سرسبز و باصفا واقع شده و معماری صخره ای بی نظیرش باعث شهرت جهانی آن گشته و هر ساله هزاران گردشگر داخل و خارج را به سوی خود می کشاند و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن غیر قابل وصف می باشد. همه ساله اواخر تیر ماه جشنواره ای با موضوع گل سرخ محمدی در دامنه سهند در روستای گنبرف از توابع اسکو برگزار می شود که صحنه ای چشم نواز و شامه نواز دارد.

این کتاب شامل فصول: -ویژگی های طبیعی و محیطی منطقه،-ویژگی های انسانی و اجتماعی منطقه،-ویژگی های فرهنگی، هنری و آموزشی،-ویژگی های اقتصادی منطقه،- شبکه های ارتباطی منطقه است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز