خبرگزاری کار ایران

پیکر «پروانه وثوق» از مقابل بیمارستان محک تشییع شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۶

پروانه وثوق که با علم و دانش خود هزاران کودک مبتلا به سرطان را در مسیر درمان و بهبودی همراهی کرد، روزیکشنبه در سن 78 سالگی درگذشت.

ایلنا: پیکر پروفسور «پروانه وثوق» فوق تخصص خون و انکولوژی و رییس هیات امنای محک صبح امروز با حضور جمعی از پزشکان و شاگران استاد از مقابل بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودک «محک» به سمت بهشت‌زهرا(س) تشییع شد.

به گزارش ایلنا، پروانه وثوق که با علم و دانش خود هزاران کودک مبتلا به سرطان را در مسیر درمان و بهبودی همراهی کرد، روزیکشنبه در سن 78 سالگی درگذشت.

پروانه وثوق که متولد اسفند 1314 در تفرش بود، دکترای عمومی خود را در سال 1342 از دانشکده علوم پزشکی تهران دریافت کرد و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی‌اش را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی پزشکی را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد.

او فعالیت تخصصی پزشکی‌ خود را در سال 1350 از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) آغاز کرد و از موسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان بود و توانست بخش هماتولوژی و آنکولوژی را در بیمارستان علی اصغر (ع) راه اندازی کند.

از این استاد فرزانه بیش از 100 عنوان مقاله و کتاب در زمینه بیماریهای خون و سرطان کودکان بر جای مانده و همچنین عضویت در گروه اطفال فوق تخصصی خون و SIOP/INCTR/MECCA حضور فعال او در انجمن‌های تخصصی بین المللی چون سرطان و فرهنگستان علوم پزشکی ایران از دیگر سوابق این استاد فرزانه بود.

مراسم ترحیم این استاد فرزانه روز پنجشنبه دوم خرداد ماه از ساعت 14:30 تا 16 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز