خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا آذرنگ:‌

آیین افتتاح نمایش باعث تعالی تئاتر است

کد خبر : ۷۴۴۵۰

یک حرکت فرهنگی چون برگزاری آیین افتتاح که در تمام دنیا رسمی معمول است، ‌زمانی می‌تواند نتیجه کاملی در پی داشته باشد که مستمر باشد.

ایلنا: سال گذشته نمایش «ترن» نوشته حمیدرضا آذرنگ به روی صحنه رفت، نمایشی كه نیما دهقان آن‌ را كارگردانی كرد. آذرنگ در آن روزها در گفت‌وگو هایش اعلام کرد که دل شکسته است، ‌اما دلش برای تئاتر و صحنه تنگ شده است. از او هم اکنون فیلم "ملکه" ‌روی صحنه است و همچنین به تازگی در فیلم "آخرین نفر"‌ به کارگردانی مهرداد موفق یامی حضور داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، آذرنگ درباره آیین افتتاح نمایش‌هایی که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود، گفت: هرحرکت فرهنگی باید در راستای حمایت از هنرمندان و اعتلای شان و منزلت آنان باشد تا بتواند نتیجه درستی در پی داشته باشد. آیین افتتاح نمایش‌ها نیز باید از سیاستی به همین گونه تبعیت کند و مسوؤلان تنها به آن به عنوان یک مصوبه نگاه نکنند، ‌در اینصورت می‌توان این امیدواری را داشت تا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود ‌درست باشد. خوشبختانه هم اکنون در آنچه که در تماشاخانه ایرانشهر رخ می‌دهد،‌ به این مساله توجه می‌شود و از همین روی باید آنرا به عنوان حرکت مثبتی قلمداد کرد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر همچنین افزود: اقداماتی از این دست می‌تواند تاثیر بسیاری بر افزایش شان و منزلت هنر مقدس تئاتر داشته باشد. هنری که اینروزها به خاطر برخی کم توجهی‌ها دچار مشکلات بسیاری شده است و بسیاری از اهالی تئاتر را به انزوا و محرومیت از ادامه فعالیت کشانده است.

حمید رضا آذرنگ در پایان تصریح كرد: یک حرکت فرهنگی چون برگزاری آیین افتتاح که در تمام دنیا رسمی معمول است، ‌زمانی می‌تواند نتیجه کاملی در پی داشته باشد که مستمر باشد، امیدوارم حرکتی که هم اکنون در تماشاخانه ایرانشهر رخ داده است، ‌بتواند همچنان در دوره‌های مختلف ادامه داشته باشد و به مدیر خاصی محدود نشود. چون تنها در این صورت است که میتواند به عنوان حرکتی تاثیر گذار تلقی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز