خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

آمار قاچاق سیگار هر ساله افزوده می شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۴۷

با ارتقا کمی و کیفی محصول می توان قاچاق را محدود کرد / باید ظرفیتهای خالی بازار مصرف را با تولیدات داخل تکمیل كرد/ بازارهای صادراتی تعریف و اقدامات اساسی برای صادرات آغاز شده است.

نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: با توجه به روند رو به رشد قاچاق در کشور با ارتقا کمی و کیفی تولیدات داخل می توان بر پدیده قاچاق برتری یافت.

به گزارش ایلنا، نجفیان با بیان اینکه آرزوی قلبی من اینست که روزی تمام محصولات تولید شرکت صادر شود گفت: خوشبختانه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی کارکنان شرکت دخانیات با افزایش تولید 110 درصدی سیگار در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حماسه دیگری را خلق کردند و من از تک تک این کارکنان شریف تشکر و قدردانی می نمایم این درحالی است که درفروردین ماه سال جاری نیز شرکت 66 درصد رشد تولید راتجربه کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات داخل به صورت مستقیم بر قاچاق تاثیر دارد تاکید کرد:  یکی از آمارهایی که در کشورمان همه ساله بر میزان آن افزوده می‌شود قاچاق سیگار است که علاوه بر تبعات منفی و زیان باری که در بحث سلامت و بهداشت جامعه دارد در عرصه فعالیتهای اقتصادی نیز به شدت مخرب و مسموم است بنابراین با تولید و ارتقاء کمی و کیفی محصول درصدد بستر سازی و ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی باشیم تا بتوانیم با تکیه بر الگوها و فناوری های نوین تولیدی در ارتقاء صنعت دخانیات و مبارزه با پدیده قاچاق نقش اساسی و محوری را ایفا کنیم.

وی افزایش تولید محصولات دخانی، تجارت خارجی صنعت دخانیات کشور  ، گسترش و متنوع سازی بازارهای هدف  برای سیگار ایرانی بر اساس استانداردهای روز دنیا را از برنامه های مهم کلان شرکت دخانیات برشمرد و تصریح کرد: به جرات می توان گفت که بازار مصرف کشور بیش از 61 میلیارد نخ است و بالغ بر 30 درصد آن در اختیار قاچاق است که اگر نتوانیم مدیریت نماییم باید صنعت دخانیات را نیز مانند صنعت نساجی  فقط در خاطراتمان مرور نماییم.

وی در خصوص افزایش تعرفه فروش محصولات دخانی و هم چنین عوارض 20 ریالی به ازای هر نخ سیگار وارداتی گفت: خیلی ها اذعان داشتند که با افزایش قیمت سیگار مصرف کننده گرایشی به سمت آن نخواهد داشتکه متاسفانه  نه تنها مصرف کاهش نیافت بلکه هم واردات و هم تولید ملی تحت الشعاع آن قرار گرفته و بازار مصرف نیز در حد 60 درصد در اختیار قاچاق قرار گرفت و درآمد ملی پیش بینی شده در بودجه کشورنیز از محل تولید و واردات کالای دخانی نیز محقق نشد.

نجفیان با بیان اینکه ایران یکی از دو کشور دنیاست که بالاترین میزان قاچاق سیگار را داراست که هم هزینه سلامتی و هم تبعات اقتصادی آن را می پردازد تصریح کرد:  ایران نیم درصد از سهم بازار جهانی فروش دخانیات و  رقمی در حدود 30 درصد بازار مصرف داخل کشور را در اختیار دارد این در حالی است که نوک پیکان حملات به سوی این شرکت است که متأسفانه یک تصمیم کارشناسانه و اقتصادی برای 70درصد دیگر مدنظر نبوده است اما امروز در تلاشیم تا حضور خود را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مقیاس گسترده ای در این بازار ارتقا بخشیم که  این امر نیازمند حمایت گسترده نهادهای ذیربط می باشد

نجفیان با بیان اینکه کوتاهی در تامین نیاز بازار مصرف سبب افزایش قاچاق خواهد شد، تاکید کرد:  بیش از یک سوم تجارت بین‌المللی سیگار یعنی میلیاردها دلار در سال به طور مستقیم و غیرمستقیم از راه غیرقانونی و با فرار از پرداخت عوارض گمرکی و مالیات صورت می‌گیرد. این واقعیت موجب کاهش قیمت و افزایش تقاضای سیگار و همچنین زیر سؤال رفتن قوانین مالیاتی مربوط به سیگار که در جهت کاهش مصرف آن وضع شده اند می‌گردد سلامت عده بیشتری از انسانها به خاطر افزایش مصرف سیگار به خطر می‌افتد و قاچاق سیگار بستری مناسب برای جرائم سازمان یافته، پولشویی و اخاذی میشود.

مدیرعامل دخانیات با ابراز رضایت از قانونمند شدن و ساماندهی فروش تنباکوی زرد طلایی اصفهان تاکید کرد: با ایجاد دفتر فروش این محصول منحصر به فرد کشورمان منافع مالی شرکت تامین و دست واسطه هایی که در داخل کشور این محصول را ارزان کرده و به چندین برابر قیمت آن را در بازار لبنان به فروش می رساندند، کوتاه خواهد شد.

وی از درخواست برخی از کشورها برای ایجاد دفاتر فروش کالای دخانی ایران خبر داد و گفت: چین،عراق،کویت و برخی از کشورهای دیگر  خواهان نمایندگی فروش کالای دخانی ایران هستند که پس از بررسی انشاالله به زودی نهایی خواهد شد.

وی با تشکر از زحمات دست اندرکاران مبارزه با استعمال دخانیات در کشور و آرزوی صادرات کلیه تولیدات شرکت دخانیات اعلام کرد: به منظور ارج نهادن به زحمات این عزیزان و همراهی با جامعه  همزمان با هفته بدون دخانیات کلیه خطوط تولید شرکت دخانیات درسراسر کشور یک روز تمام تعطیل خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز