خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

کمبود 700 میلیون متر مکعب آب در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۴۲

در اجرای این پروژه‌ها 3.5 میلیارد تومان بدهکاریم که این بودجه قرار بود در سال 91 پرداخت شود. اما نشد و درخواست می‌شود دولت برای پرداخت، دیون را مورد توجه قرار دهد.

 ایلنا: مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان از کمبود 700 میلیون متر مکعب اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: تونل خدنگستان 6 میلیون متر مکعب و تونل کوهرنگ 100 میلیون متر مکعب را تامین می‌کند که امید می‌رود با افتتاح آن بخشی از کمبود آب جبران شود.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از اصفهان، محمد علی طرفه در جلسه ستاد مهر ماندگار استان اصفهان که باحضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، یادآور شد: چهار پروژه مهر ماندگار در بخش آب اجرا می شود که یکی از آنها طرح تونل خدنگستان است با حدود 11.5 کیلومتر طول و 18 کیلومتر جاده دسترسی.

وی با بیان این که تاکنون 50 میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل این پروژه هزینه شده، افزود: این پروژه که در اسفندماه 91 بدون برگزاری مراسم افتتاح شد، در صورت بهره‌برداری کامل 30 درصد از آب انتقال سالانه زاینده‌رود را تامین می‌کند.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان اصفهان دومین طرح مهر ماندگار را سد باغکل با ظرفیت پنج میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: 40 میلیارد تومان هزینه اجرای این طرح پرداخت شده است و در سفر دولت افتتاح شد.

طرفه میزان بدهی آب منطقه ای برای اجرای این پروژه ها را 3.5 میلیارد تومان دانست و ادامه داد: این بودجه قرار بود در سال 91 پرداخت شود که نشد و درخواست می‌شود دولت برای پرداخت دیون را مورد توجه قرار دهد.

وی سومین پروژه مهر ماندگار در بخش آب را طرح کاشان معرفی کرد و گفت: ظرفیت انتقال آب به کاشان 400 لیتر است که قرار است به دو برابر و 850 لیتر برسد.

مدیرکل آب منطقه‌ای اصفهان درباره طرح تونل سوم کوهرنگ که طرح چهارم مهر ماندگار به شمار می رود گفت: 70 متر از 24 کیلو متر باقی مانده است که بخشی حفاری انجام شد و 13 متر از تونل مانده 10 میلیارد تومان اعتبار این پروژه در سال گذشته عملیاتی شده است و انتظار می‌رود در سال جاری بقیه این اعتبار تا مرحله پایانی اختصاص پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز