خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کردستان:

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۳

شهرداری‌ها باید با اجرای برنامه‌های مقطعی و بلند مدت، زمینه جلب مشارکت مردم و سازمان‌ها را در این زمینه فراهم کنند و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انجام فرایند جمع آوری، تفکیک و دفن زباله حمایت کنند.

ایلنا: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان،تلاش برای فرهنگ‌سازی در جامعه و آشناسازی خانواده‌ها با موازین و اصول طرح تفکیک از مبداء و پاکسازی طبیعت و محیط‌های شهری را از معضل زباله و نخاله‌ها ضروروی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج،امیر قادری شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه پسماند استان کردستان اظهار داشت: ساماندهی و جمع آوری زباله و پسماندها به ویژه در مناطق شهری استان مقوله اصلی و مهم در بحث تامین امنیت بهداشتی جامعه است که باید از سوی شهرداری ها در سایر دستگاه های متولی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: تولید زباله امروزه به عنوان یکی از معضلات جوامع بشری به شمار می رود و برای رسیدن به توسعه پایدار باید برنامه ریزی منسجم و اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد این امر تخصیص یابد و با مدیریت واحد و فراگیر در این زمینه صورت گیرد.

قادری تصریح کرد: در این راستا شهرداری‌ها باید با اجرای برنامه‌های مقطعی و بلند مدت زمینه جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد را در این زمینه فراهم کنند و از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای انجام فرایند جمع آوری، تفکیک و دفن زباله حمایت کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان اذعان داشت: متاسفانه با وجود تلاش‌های شهرداری برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهرها شاهد تخطی برخی افراد فرصت طلب از قوانین و  تخلیه نخاله و زباله در حریم شهرها هستیم که موجب  آسیب رسانی به طبیعت و منابع طبیعی شده است.

وی در پایان بر لزوم تسریع در روند اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله و پسماند در کردستان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز