خبرگزاری کار ایران

به دلیل نگرانی از طوفان؛

ده‌ها هزار تن از سواحل میانمار و بنگلادش فرار كردند

کد خبر : ۷۳۰۶۸

از تلفات احتمالی این طوفان هنوز گزارش دقیقی در دست نیست اما گفته می‌شود این طوفان در سریلانکا جان هفت تن را گرفته و در بنگلادش نیز تا کنون دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌ها حاكی از آن است كه طوفان دریایی «ماهاسین» به مناطق ساحلی میانمار و بنگلادش می‌رسد و به گفته مسئولان سازمان ملل متحد زندگی هشت میلیون تن از مردم این کشورها را در معرض خطر قرار داده است.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، در میانمار، ده‌ها هزار تن از ساکنان این نواحی در حال ترک منطقه هستند. بسیاری از آنها که از مسلمانان روهینگا هستند از سال گذشته به دلیل خشونت‌های فرقه‌ای آواره شده‌اند و در اردوگاه‌های سازمان ملل به سر می‌برند.

یکی از آنها می گوید: «شی گذشته، باران و باد زیادی می‌آمد و چادرهای ما از جا کنده شد. به همین دلیل من با خانواده‌ام به روستای اوهن تاوو آمدیم.»

منطقه «چیتا گونگ» در جنوب بنگلادش نیز به شدت در معرض این طوفان قرار دارد و با همکاری سازمان‌های امدادی، روند تخلیه این مناطق نیز آغاز شده و مردم به محل‌های امن پناه می‌برند.

از تلفات احتمالی، هنوز گزارش دقیقی در دست نیست اما گفته می‌شود این طوفان در سریلانکا جان هفت تن را گرفته و در بنگلادش نیز تا کنون دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته کارشناسان، در مورد طوفان ماهاسین، با این‌که نمی توان از یک طوفان خیلی شدید صحبت کرد اما امکان دارد ارتفاع امواج ناشی از این طوفان در سواحل بنگلادش به بیش از هفت متر برسد؛ امری که در کنار وزش باد و به ویژه شرایط زندگی مردم این مناطق، صدها هزار تن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز