خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نفی دیگران برای اثبات خود ظلم به تاریخ و انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۷

نادیده گرفتن خدمات دولت‌های گذشته و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، موجب ترویج یأس و بی‌اعتمادی مردم نسبت به انقلاب و مسئولان می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در تشریح شرایط امروز كشور و نقش اقشار تحصیلكرده جامعه گفت: سخنان استادان عالمانه و در جهت اصلاح امور كشور و مشكلات است و وضعیت خطیر موجود نیازمند وحدت و همدلی است.

به گزارش ایلنا،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اطلاع‌رسانی صحیح از واقعیت‌های جامعه و نقد منصفانه را از ضروریات عصر انفجار اطلاعات دانست و افزود: امروزه با توجه به گستردگی رسانه‌ها و دسترسی به منابع اطلاعاتی متنوع از جمله اینترنت، روزنامه‌ها و وجود شبكه‌های اطلاع‌رسانی گوناگون، امكان كتمان حقیقت‌ها به‌ویژه برای نسل تحصیلكرده و دانشگاهی وجود ندارد، عدم شفافیت در دادن اطلاعات باعث سلب اعتماد مردم به منابع داخلی و گرایش به منابع خارجی می‌شود كه در انعكاس صحیح اخبار صادق نبوده و مخلوطی از مطالب راست و دروغ و تحریف شده را منعكس می‌كنند.

عضو خبرگان رهبری، با انتقاد از رویه موجود در كشور كه دستاوردهای انقلاب اسلامی در گذشته و خدمات و تلاش‌های مدیران با تجربه به‌ویژه دوران ترمیم زیرساخت‌ها در دوران پس از جنگ و دوران بازسازی و سازندگی كشور را زیر سؤال می‌برند، تصریح كرد: نادیده گرفتن خدمات دولت‌های گذشته و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، موجب ترویج یأس و بی‌اعتمادی مردم نسبت به انقلاب و مسئولان می‌شود.

ایشان افزود: افراد یا جریان‌هایی كه به دلیل مطامع چند روزه حزبی یا جناحی خود، با توسل به دروغ، تحریف و تهمت درصدد اثبات خود و نفی دیگران هستند خواسته یا ناخواسته به انقلاب اسلامی و تاریخ مشعشع آن ظلم می‌كنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اسلام را دینی متعالی با اهداف هدایت بشر به سمت نور و پیشرفت و تعالی توصیف كرد و گفت: اگر احكام اسلام ناب، بدون پیرایه‌ها و حواشی همان‌گونه كه در عصر پیامبر اسلام عرضه شده در جامعه به درستی عمل شود، دیگر كمتر شاهد معضلات و مشكلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

ایشان افزود: مردم ایران، مردمی فهیم و قدرشناس هستند و می‌توان با كمك و اعتماد و اطمینان مردم در یك دوره كار و تلاش سخت به تدریج مشكلات پیش روی كشور در ابعاد داخلی و خارجی را رفع و به آینده‌ای روشن و رو به جلو امیدوار بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به تشكر حاضران از ایشان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حسب وظیفه و انجام تكلیف دینی و ملی با توجه به شناختی كه از اوضاع كشور و مسائل و مشكلات داخلی و خارجی دارم وارد این عرصه شدم.

ایشان افزود: امیدوارم این حضور به شور انتخاباتی و جلب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم نسبت به مسئولان و ایجاد رقابتی سالم در انتخابات و حفظ و تحكیم وحدت، انسجام و همدلی مسئولان و مردم كمك كند و ابهت و عظمت حضور مردم در صحنه‌های انقلاب را به دشمنان خارجی نظام اسلامی ایران نشان دهد.

وی بیان كرد: معتقدم هر دولتی كه بتواند با پشتوانه رأی اكثریت مردم از سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی داخل خانواده انقلاب اسلامی، زمام امور را در دست گیرد، می‌تواند با پشتوانه و اعتماد و كمك و یاری همین مردم در حل مشكلات و معضلات كشور موفق‌تر عمل كند و همه مسئولان نیز باید به چنین دولتی كمك و یاری‌رسان باشند.

در ابتدای این دیدار، آقای دكتر مجتهدزاده، دكتر احمدی، دكتر دلاوری از دانشگاه علامه طباطبایی، دكتر محمودی و تنی چند از استادان به بیان دغدغه‌های موجود پرداخته و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات قدردانی نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز