خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت خبر داد

طراحی 33مجتمع پتروشیمی طی برنامه ششم توسعه

کد خبر : ۷۳۰۳۹

در برنامه ششم توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، 55 میلیون تن به ظرفیت تولید خود افزوده و 33 مجتمع را نیز طراحی می کند.

معاون وزیر نفت گفت: در برنامه ششم توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، 55 میلیون تن به ظرفیت تولید خود افزوده و 33 مجتمع را نیز طراحی می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالحسین بیات با تاکید براین موضوع که 8 زنجیره ارزش برای تولید 60 محصول برای برنامه ششم برنامه ریزی شده است، خاطرنشان ساخت: در برنامه ششم توسعه، 55 میلیون تن به ظرفیت تولید افزوده شده و 33 مجتمع نیز طراحی شده است.

وی یکی از اهداف صنعت پتروشیمی ایران در افق 1414 را دستیابی به مقام اول منطقه دانست و گفت:در این خصوص سرمایه گذاران خارجی و داخلی از حمایت کامل وزارت نفت برخوردار خواهند بود و عرصه برای دانشمندان و متخصصان داخلی برای رسیدن به دانش فنی محیا است.

بیات با بیان اینکه از سال 1385 تاکنون 25 واحد تولیدی صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی داخلی و خارجی واگذار شده گفت: 15 شرکت دیگر در قالب هلدینگ خلیج فارس در حال واگذاری است.

معاون وزیر در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه رشد ارزش تجارت جهانی در مقایسه با چند سال گذشته روندی صعودی داشته است یادآور شد: رونق تجارت جهانی در سال گذشته 2.5 درصد بود که طبق پیش بینی های انجام شده در سال 2013 رشد اقتصادی به 2.9 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم به 100میلیون تن خواهد رسید و تلاش برای بهبود عرضه محصولات پتروشیمی و حضور در بازارهای جهانی از مهمترین اهداف صنعت پتروشیمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز