خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در همایش ائمه جمعه استان البرز گفت:

«رهبری» در آموزه‌های اسلامی کاریزما نیست، «تبعیت» است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۲

توطئه جدید دشمنان در راستای هجمه به اصل ولایت فقیه و اختلاف میان مسئولان نظام و رهبری است/علما در ر در هدایت و رهبری جامعه رسالت سنگینی به عهده دارند.

ایلنا: استاندار البرز استراتژی جدید دشمن در انتخابات را مورد هجمه قرار دادن ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: مردم و مسئولان هوشیار باشند به اصل ولایت فقیه به عنوان رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی خدشه‌ای وارد نشود.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با این مطلب در همایش ائمه جمعه و جماعات استان البرز اظهار داشت: استراتژی جدید دشمن در دو محور اصلی؛ هجمه به ولایت فقیه و وجود اختلاف میان مسئولان نظام شکل گرفته تا انتخابات بسیار مهم و اثرگذار ریاست جمهوری را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: توطئه دشمنان در راستای هجمه به اصل ولایت فقیه نکته قابل تاملی است که بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون این محور به اندازه امروز مورد هجوم نبوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه هوشیاری مردم و مسئولان می‌تواند این توطئه از پیش تعیین شده را خنثی کند، خاطرنشان کرد: دوام و قوام نظام شکوهمند انقلاب اسلامی به رای و حضور مردم است اما مهمتر از آن توجه به نکته ظریف ولایت پذیری است که نقشی کاملا هدایتی به شمار می رود.

«رهبری» در آموزه های اسلامی کاریزما نیست، «تبعیت» است

استاندار البرز با تاکید بر اینکه «رهبری» در آموزه‌های دینی و اسلامی کاریزما نیست، بلکه «تبعیت» است، یادآور شد: شاید مفهوم رهبری از دید دشمنان و غیرشیعه به عنوان رهبری کاریزماتیک تلقی شود اما در آموزه‌های دینی و اسلامی ما تبعیت از رهبری امری واجب است.

وی ادامه داد: توجه به این رویکرد مهم است که انقلاب اسلامی توانسته از مسیر حوادث مختلف در طول شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون به درستی عبور کرده و به سن بلوغ برسد تا بتواند با آرامش و اطمینان از هر توطئه دشمنان استقبال کرده و به مقابله با آنها برود.

عربیان گفت: اثرگذاری انقلاب اسلامی در امور مختلف بویژه امور سیاسی بر کسی پوشیده نیست چراکه رهبری در ایران اسلامی همچون چراغ هدایتی است که راه اصلی را برای مردم روشن می کند.

توطئه حساب شده وجود اختلاف میان مسئولان نظام و رهبری

توطئه حساب شده تلقی وجود اختلاف میان مسئولان نظام و رهبری بخش دیگری از سخنان استاندار البرز را تشکیل داد که به گفته وی در بررسی دقیق نشان می‌دهد ادامه همان خط وارد کردن خدشه به اصل ولایت فقیه است.

نماینده عالی دولت در استان البرز تاکید کرد: طراحی این مورد نیز توطئه حساب شده دیگری است که بگویند رهبری افراد هم عرض احتمالی دارد بدون آنکه متوجه این اصل باشد که اختلاف نظر مشکلی ندارد و بارها نیز از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است.

وی افزود: با وجود ولی فقیه که در راس حکومت اسلامی ایران قرار گرفته‌اند می‌توان از این شائبه‌رهایی یافت که جز مسیر اصلی هیچ مسیر فرعی دیگری ملاک عمل مردم ولایت مدار ایران قرار نمی‌گیرد. در این راستا هیچ کسی نباید معیار دیگری را مطرح کند چراکه طرح اینگونه مباحث هیزم در آتش دشمنان ریختن است.

استاندار البرز اظهار داشت: این موارد درحالی مطرح می‌شود که ایران اسلامی با برگزاری تقریبا یک انتخابات در هر سال دموکراسی و مردم سالاری دینی را به نمایش گذارده که نمونه بارز آن را می‌توان در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشاهده کرد.

رسالت سنگین علما در هدایت و رهبری جامعه

عربیان در پایان با بیان زوایای مختلف اهمیت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته، رسالت علما و دانشمندان را رسالتی سنگین برشمرد و گفت: رسالت علما و دانشمندان در قبال جامعه در راستای هدایت و رهبری مردم که با وجود نهاد بسیار مترقی ولایت فقیه مطرح می‌شود، بسیار حائز اهمیت است که امید می‌رود با توجه عمیق به این مباحث مهم و تنویر افکار عمومی؛ بتوان بسترهای لازم را برای افزایش میزان هوشیاری مردم در برابر انواع توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز