خبرگزاری کار ایران

انفجارهای عراق ١٦۹ كشته و زخمی بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۴

یكی از شبكه‌های تلویزیونی عراق تصاویری از منطقه «الزعفرانیه» را پخش كرد كه در آن بسیاری از خانه‌ها آسیب دیده و چند خودرو نیز در آتش می‌سوختند.

منابع امنیتی عراق اعلام كردند كه در جریان انفجارهای متعددی كه در مناطق شیعه‌نشین این كشور رخ داده است، 35 تن كشته و 134 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پلیس عراق اعلام كرد كه انفجار مجموعه‌ای از خودروهای بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف بغداد از جمله انفجار خودروهایی كه خارج از محوطه یك بازار پارك شده بود، حداقل 22 كشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

یكی از شبكه‌های تلویزیونی عراق نیز تصاویری از منطقه «الزعفرانیه» را پخش كرد كه در آن بسیاری از خانه‌ها آسیب دیده و چند خودرو نیز در آتش می‌سوختند.

اندكی پیش از آن نیز 10 تن در در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیكی ساختمان‌های دولتی در شهر نفت‌خیز كركوك جان خود را از دست داده‌ بودند.

یك عامل انتحاری كه سوار موتورسیكلت بود نیز خود را در نزدیكی یك مقر گشت‌زنی پلیس در شمال بغداد منفجر كرد كه در اثر آن حداقل دو نیروی پلیس كشته شدند. انفجار بمب كنار جاده‌ای در نزدیكی شهر موصل نیز كشته شدن یكی از نیروهای پلیس را به دنبال داشت.

این بمب‌گذاری‌ها عمدتا توسط افراط‌گرایانی انجام می‌شود كه به دنبال ایجاد تنش‌های فرقه‌ای در عراق هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز