خبرگزاری کار ایران

محسن بهرامی در گفت و گو با ایلنا:

وابستگی به کالاهای وارداتی نرخ بهره‌وری را كاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۵

به دلیل سیاست گذاری‌های خلق الساعه، نرخ بهره‌وری در كشور نسبت به دولت‌های گذشته كه رشد تقریبا منظمی را داشت كاهش یافته است.

رئیس کمیسیون تولید و تجارت اتاق بازرگانی ایران،گفت: نرخ بهر ه‌وری به شدت نسبت به گذشته افت كرده و اقتصاد كشور را دچار تنش كرده است.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در 4 سال گذشته به دلایل مختلف از جمله اجرای هدفمندی كه سه سال از این مدت را در بر می گیرد و همچنین سایر سیاست گذاری های خلق الساعه، نرخ بهره‌وری در كشور نسبت به دولت‌های گذشته كه رشد تقریبا منظمی را داشت كاهش یافته است.

معاون پیشین وزارت بازرگانی تصریح كرد: تقسیم و توزیع پول بین مردم به واسطه رکود در تولید ملی و وابستگی به کالاهای وارداتی باعث شد تا نرخ بهره‌وری كاهش یابد و در نتیجه بخش تولید به شدت دچار آسیب شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و تهران افزود: در حوزه سرمایه گذاری نسبت تشکیل سرمایه ثابت به تولید ناخالص داخلی از حدود 28 درصد در سال ۸۳ به كمتر از 20 درصد در پایان سال 91 رسید.

وی اضافه کرد: در ۸ سال گذشته شاهد فساد اقتصادی بودیم که همه ناشی از دولتی شدن ساختار اقتصادی ایران است. هر دولتی که بتواند حداقل ایران را ازاین مشكلات رها سازد بهترین کار ممکن را انجام داده است.

بهرامی تصریح كرد: وقتی در یک دوره ۴ ساله به اندازه ۱۵ برابر۱۰۰ سال معوقات بانکی ایجاد شده، نشان دهنده تصدی و دخالت بی‌سابقه دولت بر اقتصاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز