خبرگزاری کار ایران

معرفی استادان و دانشجویان برتر کارآفرین و فناور دانشگاه کاشان

کد خبر : ۷۱۵۸۱

استادان و دانشجویان برتر کارآفرین و فناور دانشگاه کاشان طی مراسمی در جشنواره کارآفرینی معرفی شدند.

ایلنا: استادان و دانشجویان برتر کارآفرین و فناور دانشگاه کاشان طی مراسمی در جشنواره کارآفرینی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، رییس دانشگاه کاشان در این مراسم گفت: کارآفرینی، نوآوری و فناوری لازمه توسعه اقتصادی و موتور محرکه جامعه است.

عباس کتابی، در جشنواره کار‌آفرینی این دانشگاه، یکی از مشکلات اقتصادی را خام فروشی و عدم توجه به سرمایه انسانی ذکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در کشورما سرمایه انسانی قابل توجه و منابع خدادادی زیادی دارد که منشاء تحولات اقتصادی و آبادانی هستند.

وی، تبدیل علم به فناوری و نوآوری را لازم دانست و افزود: بایستی در دانشگاه‌ها تولیدات علمی به فناوری تبدل شود تا ثمرات تولید دانش را ملاحظه کرد.

وی، با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه‌ها بیشتر توجه به مباحث آموزشی بوده است، تصریح کرد: بایستی علم و فناوری در خدمت مردم، اقتصاد و توسعه آبادانی کشور قرار داده شود.

رییس دانشگاه کاشان، با اشاره به سال حماسه اقتصادی خاطر نشان کرد: با توسعه کارآفرینی و فناوری حماسه اقتصادی محقق می‌شود.

 کتابی ابراز امیدواری کرد: تا با برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و تربیت نیروهای خلاق و نوآور در دانشگاه‌ها بتوان زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را در جامعه و کشور مهیا کرد.

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این مراسم را توجه به کاربردی کردن علوم ذکر کرد و گفت: در این مراسم از استادان و دانشجویانی که دغدغه شان مشکلات جامعه است و در راستای کاربردی کردن پژوهش کوشیده‌اند و تولید علم به ثروت را فراهم کرده اند تقدیر می‌شود.

 علیرضا فرجی، تفکر، همت، ایمان، حسن ظن و صبر را لازمه توسعه کارآفرینی دانست و گفت: با برنامه ریزی و نظم و خدمت به دیگران، می توان در راستای جامعه ی پویا و کارآفرین قدم گذاشت.

رییس شرکت هامون نایزه، نیز در این مراسم گفت: کارآفرینی تمایل به کار گروهی، خطرپذیری، ایجاد، هدایت، اجرا و پیگیری ایده و نوآوری برای حداکثرسازی ارزش حاصل از فرصت‌هاست.

 شریعتی، توسعه فرهنگ علم و نوآوری در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ علم و نوآوری، ثبات سیاسی و امنیت سرمایه گذاری همراه با مقررات، بستر مورد نیاز کارآفرینی است.

وی، تعامل بین حوزه سیاست، صنعت و اقتصاد و علم و فناوری را رمز موفقیت جوامع توسعه یافته دانست و افزود: بایستی در دانشگاهها با تربیت نیروی انسانی کارآفرین و خلاق سعی شود تا علم تبدیل به محصول شود.

 شریعتی، ویژگی های افراد کارآفرین را خوداتکایی و اعتماد به نفس، پشتکار واستقامت، احساس نیاز درونی به کسب موفقیت و کشف فرصت ها و ریسک پذیری دارای اهداف آرمانی و روشن برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به رشد و تعالی و خلق ارزش، برخورداری از سیاست های نوآورانه در بازار، تمرکز برمشتری و نیازهای ناگفته اش، ارزیابی ریسک ها و برخورداری از نیروی انسانی دارای چشم انداز استراتژی و آرمانگرا را از ویژگیهای نهادی های کارآفرین است.

در این مراسم مهران رضایی، محسن نیازی، استاد معرفت الله لطفی و محمد عقیقی به عنوان اساتید برتر فناور و کارآفرین و احسان بلور کاشانی،مسعود ستاری ومحمدرضا روز بی نی به عنوان دانشجویان فناور و کارآفرین نمونه معرفی شدند.

در این جشنواره همچنین از مریم بقایی کارآفرین نمونه در برپایی کارگاه فرش در دانشگاه کاشان تقدیر شد.

در این مراسم از طرف مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان به سه نفر از شرکت کنندگان مبلغ 500 هزار ریال و از طرف شرکت هامون نایزه به 20 نفر مبلغ یک میلیون ریال و از طرف نیازی به پنج نفر از شرکت کنندگان هر کدام مبلغ 200 هزار ریال اهدا شد.

در پایان از کارگاه قالی بافی مستقر در دانشگاه کاشان رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز