خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خبرداد:

كاهش 30درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در ایران

کد خبر : ۷۱۴۲۴

در طی 5 سال گذشته روند مرگ ناشی از حوادث جاده ای در ایران حدود 30 درصد کاهش داشته است که این امر عمدتا نتیجه تغییرات در قانونگذاری، بهبود زیر ساخت های جاده ای و پایش و همچنین مراقبت های پس از حادثه است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: سالانه در دنیا 24/1 میلیون نفر جان خود را در حوادث جاده ای از دست می دهند که نیمی از این افراد عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران هستند.

به گزارش ایلنا؛ جیهان طویلا با بیان این مطلب اظهار داشت: آخرین نسخه گزارش جهانی وضعیت ایمنی جاده ها در اسفند 91 منتشر شد و این خبر نوید بخش این امر است که 88 کشور از جمله ایران اقداماتی در جهت کاهش فوت ناشی از حوادث جاده ای که عابرین را نیز شامل می شود کرده اند و این نشان دهنده آن است که پیشگیری امکان پذیر است با این حال نرخ تصادفات جاده ای همچنان بسیار بالاست.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه 28 درصد مرگ های جاده ای را منتسب به عابرین پیاده می کند و 1 درصد مرگ های ناشی از حوادث جاده ای در دنیا درمنطقه شرق مدیترانه رخ می دهد.

طویلا تصریح کرد: سلامت عابرین پیاده با رفتارهای پرخطر راننده ها به ویژه سرعت غیر مجاز و رانندگی در حال مستی، زیر ساخت های ضعیف مانند فقدان پیاده روها، تقاطع ها و مسیرهای مناسب سازی شده تهدید می شود.

وی ابراز داشت: بر اساس گزارش جهانی، تنها در طی 5 سال گذشته روند مرگ ناشی از حوادث جاده ای در ایران حدود 30 درصد کاهش داشته است که این امر عمدتا نتیجه تغییرات در قانونگذاری، بهبود زیر ساخت های جاده ای و پایش و همچنین مراقبت های پس از حادثه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز