خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا تهران در گفت و گو با ایلنا:

کاهش 40هزار تومانی سكه/ بهای دلار كاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۷

علت اصلی کاهش قیمت طلا در بازار کشور را وجود ثبات در بازار ارز و روند رو به کاهش در بازار داخلی بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران علت اصلی کاهش قیمت طلا در بازار تهران و کشور را وجود ثبات در بازار ارز و روند رو به کاهش در بازار داخلی اعلام کرد.

احمد وفادار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کاهش قیمت 10 تا 20 هزار تومانی طلا طی چند روز گذشته گفت: همزمان با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا در بازار داخلی نیز روند رو به کاهشی داشته است به گونه ای که قیمت ها ضمن ثبات بخشی به بازار به صورت یکنواخت و متعادل روند نزولی داشته اند.

به گفته وفادار در حال حاضر نرخ سکه به یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده و با ریزش 40 تا 50 هزار تومانی مواجه شده و پیش بینی می شود این روند ادامه یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تعدیل نرخ بیکاری در آمریکا، بهبود سهام بازار بورس بین المللی، افزایش میزان سرمایه گذاری و همچنین روند صعود نرخ دلار در مقابل ارز های خارجی را مهم ترین علت کاهش قیمت طلا و به تبع آن تاثیر آن بر ارز داخلی اعلام کرد.

وفادار تصریح کرد:‌در حال حاضر قیمت دلار در ایران بین 3هزار و 500 تا 3 هزار و 530 تومان در نوسان است و علت کاهش قیمت دلار نیز در داخل ثبات در بازار ارز داخلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز