خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

ایران از سال‌ها پیش روی تکنولوژی آهن اسفنجی کار کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۲

محتوای مقاله‌ای که از سوی شرکت فولاد مبارکه، در اولین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی خاورمیانه ارائه شد، بر این اساس بود که کشورهای منطقه خاورمیانه که اخیرا رشد زیادی در بحث تولید آهن اسفنجی داشته‌اند، بدانند که ایران از سال‌ها پیش روی تکنولوژی آهن اسفنجی کار کرده است و در این زمینه هم با همت خود توانسته به جایگاه رفیعی دست یابد.

ایلنا: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تاثیر چشمگیر کشف SHELL GAS ها یا منابع گازهای زیرزمینی در آمریکا، بر روی اقتصاد جهانی گفت: پیش‌بینی می‌شود با وجود این منابع جدید گاز، روند تکنولوژی‌های تولید فولاد به سمت استفاده از واحدهای آهن اسفنجی سوق داده شود. البته موضوع SHELL GASها یکی از پارامترهایی است که جمهوری اسلامی ایران، سال‌های سال است که در بهره برداری و دستیابی به آن به سمت جلو حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود ارباب‌زاده، سخنران و نماینده فولاد مبارکه اصفهان، در نخستین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی خاورمیانه که نهم و دهم اردیبهشت ماه در ابوظبی برگزار شد، درباره رئوس مطالب ارائه شده در این کنفرانس افزود: مقاله‌ای که از سوی شرکت فولاد مبارکه ارائه شد شامل سه بخش تولید فولاد ایران و جایگاه ایران،تولید آهن اسفنجی و تاریخچه آن در ایران و معرفی کامل گروه فولاد مبارکه بود که با ارائه آن بیشتر سعی شد تا کشورهای منطقه خاورمیانه که اخیرا رشد زیادی در بحث تولید آهن اسفنجی داشته‌اند بدانند که ایران از سال‌ها پیش روی تکنولوژی آهن اسفنجی کار کرده است و در این زمینه هم با همت خود توانسته به جایگاه رفیعی دست یابد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای ایران، آمریکا، آلمان، روسیه، برزیل، بحرین، عمان، استرالیا، ایتالیا، چین، کره، ژاپن، قطر، امارات متحده عربی و هند در این کنفرانس که در سطح جهانی برگزار شد، تصریح کرد: شرکت متال بولتن یکی از شرکت‌هایی است که کنفرانس‌های متعدد فراوانی را در زمینه صنعت فولاد در جای جای دنیا برگزار می‌کند. این کنفرانس هم به همت این شرکت برگزار شد و در آن بیشتر فولادسازان و شرکت‌هایی که در رابطه با مواد اولیه،گندله و آهن اسفنجی فعالیت دارند، حضور یافتند تا هم برنامه‌های تجاری خود را به پیش ببرند و هم توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف تولید فولاد را به بحث و تبادل نظر گذارند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه و سخنران مدعو در این کنفرانس با اشاره به حضور مؤثر فولاد مبارکه در این کنفرانس اظهار داشت: خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود شرکت‌هایی نظیر فولادمبارکه، فولادخوزستان، فولاد ارفع، فولاد غدیر و شرکت‌هایی که به عنوان نماینده ایران در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند مانند آسکوتک وMMTE همراه با شرکت‌های فنی و مهندسی خود توانست حضوری چشمگیر و قابل توجه در این کنفرانس داشته باشد و ارائه مقالات علمی و فنی مهندسی توسط فولادمبارکه، گل گهر و گهرزمین از سوی ایران باعث شد تا جایگاه ویژه ای به ایران اختصاص یابد.

وی افزود: در این کنفرانس، بیشتر روی مباحثی از جمله روش‌های تولید گندله و استفاده از گندله مورد نیاز برای واحدهای آهن اسفنجی و تکنولوژی های جدید تولید آهن اسفنجی صحبت شد که حضور شرکت‌های مهندسی جهانی در این زمینه از جمله میدرکس، دانیلی، HYL و تنوا به غنای این کنفرانس کمک کرد، تا جایی که مقالات خیلی مفیدی که در این دو روز از سوی شرکت کنندگان ارائه شد مطالب تکنیکی و کاربردی مهمی را در اختیار شرکت کنندگان قرارداد، البته در کنار مشاهده وضعیت جهانی و روندهای مدنظر گرفته شده از سوی فولادسازان، مطالب بازرگانی و تجاری مهمی نیز از سوی آنان در کنفرانس مطرح شد.

ارباب زاده یکی از مهم‌ترین نکات مطرح شده در این کنفرانس را بحث SHELL GASها یا منابع گازهای زیرزمینی دانست و گفت: این موضوع که اخیرا در آمریکا کشف شده و می‌تواند تاثیر خیلی جدی روی اقتصاد جهانی داشته باشد و پیش بینی می‌شود با وجود این منابع جدید گاز، روند تکنولوژی‌های تولید فولاد به سمت استفاده از واحدهای آهن اسفنجی سوق داده شود. البته موضوع SHELL GASها یکی از پارامترهایی است که جمهوری اسلامی ایران سال‌های سال است که در بهره‌برداری و دستیابی به آن به سمت جلو حرکت کرده است.

به گفته وی مقاله‌ای که از سوی شرکت فولاد مبارکه ارائه شد شامل سه بخش تولید فولاد ایران و جایگاه ایران، تولید آهن اسفنجی و تاریخچه آن در ایران و معرفی کامل گروه فولاد مبارکه بود که با ارائه آن بیشتر سعی شد تا کشورهای منطقه خاورمیانه که اخیرا رشد زیادی در بحث تولید آهن اسفنجی داشته اند بدانند که ایران از سال‌ها پیش روی تکنولوژی آهن اسفنجی کار کرده است و در این زمینه هم با همت خود توانسته به جایگاه رفیعی دست یابد. همین نکته باعث شد که ارائه این مقاله از سوی شرکت‌های صاحب تکنولوژی مثل میدرکس و کوبه‌استیل مورد استقبال قرارگیرد.

نکته بعدی که در این کنفرانس به خوبی خودنمایی کرد، ارائه مقالات بسیار مناسبی بود از سوی شرکت‌های ایرانی حاضر در این کنفرانس نظیر شرکت‌های فولاد مبارکه، گهرزمین وگل گهر به عنوان نمایندگان صاحب کرسی در این کنفرانس که البته خوش درخشیدند. چراکه مقالات ارائه شده حاوی اطلاعات بسیارخوبی بود تا نشان داده شود، ایران روند روبه رشدی در بحث‌های مواد اولیه،آهن سازی و فولادسازی را شاهد است.

نکته جالب توجه برای همه شرکت کنندگان این بود که روندهای رو به رشدی که در صنعت فولاد ایران اتفاق می‌افتد، علی رغم محدودیت‌‌های بیرونی و جهانی و تحریم‌های متفاوتی که بر ایران تحمیل شده است. سیر صعودی خود را دنبال می‌کند و برای همه این سوال پیش آمد که این موفقیت ها به چه شکلی به‌دست آمده است.

 شرکت فولاد مبارکه علاوه بر ارائه مقاله در این کنفرانس با برپایی غرفه در اولین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی خاورمیانه در شهر ابوظبی حضور خود را قوت بخشید تا شرکت کنندگان این کنفرانس بیش از پیش با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بزرگترین تولید کننده فولاد خاورمیانه آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز