خبرگزاری کار ایران

اسراری خبر داد:

با گران‌فروشان برخورد جدی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۷۷

این تخلفات در زمینه روغن نباتی با ارزش ریالی 86 میلیون و 65هزار ریال بوده که روانه اداره تعزیرات حکومتی شد/ واحدهای صنفی موظف هستند که نرخ کالاها را به روز کنند.

ایلنا: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات و بازرسان اتحادیه امور صنفی، پس از بازرسی از واحدهای صنفی، برای هشت واحد متخلف تشکیل پرونده داد.

پیمان اسراری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت:بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با استفاده از توان بازرسی اصناف و بازرسان افتخاری با متخلفین برخورد جدی خواهند كرد.

وی با بیان اینکه طی نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری، هشت مورد پرونده تخلف صنفی عمده و خرده فروش در مرکز استان تشکیل شد، افزود: این تخلفات در زمینه روغن نباتی با ارزش ریالی  86 میلیون و 65هزار ریال بوده که روانه اداره تعزیرات حکومتی شد.

اسراری با اشاره به اینکه  به دلیل نوسانات بازار در بعضی از کالا و خدمات، متاسفانه تعدادی افراد سودجو، بدون هیچ گونه توجیهی نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام كردند که با برخورد قاطع بازرسان این سازمان مواجه شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان پلمپ شدن واحدهای صنفی را در نتیجه تخلف بیشتر از سه بار اعلام کرد و ادامه داد: این سازمان به واحدهای صنفی در دو مرحله اول تخلف با جریمه و در مرحله سوم به نصب پلاکارد اقدام می‌کند.

وی با اعلام اینکه واحد صنفی در صورتی که در طول سال بیشتر از چهار بار تخلف داشته باشند، اقدام به پلمپ آن واحد صنفی می‌شود، تصریح کرد: این طرح با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و بازرسان اتحادیه امور صنفی انجام می‌شود.

اسراری،مبارزه با گران‌فروشی و کم فروشی را از مهم‌ترین تخلفات برشمرد و گفت: طبق قوانین مربوطه به قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ نامه قیمت‌ها هستند.

وی با اعلام اینکه قیمت کالا به دو صورت تعیین می‌شود، عنوان کرد: یک نوع قیمت مصوب است که توسط دولت تعیین می‌شود و یک نوع دیگر، قیمت رسمی است که توسط کمیسیون نظارت هر شهرستان مشخص می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بقیه قیمت‌هایی که قیمت مصوب ندارند تابع قیمت‌های ارشادی هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند، که نرخ کالاها را به روز کنند.

اسراری در پایان یادآور شد: مردم کردستان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی و کم فروشی واحدهای مختلف صنفی با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به شکایات و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت شکایات خود را از آن واحد صنفی متخلف گزارش دهند.

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز