خبرگزاری کار ایران

سرریز 9 سد در کشور

کد خبر : ۶۹۶۸۴

در هفته گذشته 9 سد ازجمله سدهای بوکان، شهید قنبری، البرز، وشمگیر، گلستان و بانه در حال سرریز گزارش شده اند.

در پایان هفته گذشته، 9 سد در حال سرریز در کشور گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، در هفته گذشته 9 سد ازجمله سدهای بوکان، شهید قنبری، البرز، وشمگیر، گلستان و بانه در حال سرریز گزارش شده اند.

هم اکنون 23 سد کشور ازجمله سدهای لار، سیمره، ساوه، 15 خرداد، سیوند کمتر از 30 درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین 14 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای طالقان، ساوه، اکباتان، چاه نیمه و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته گذشته 28 سد از جمله سفیدرود، کوثر، شیرین دره، شهید رجایی، دز، کارون 3 و 4، بوکان، مهاباد، حسنلو، دولت آباد و لتیان افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

41 سد کشور در زمان حاضر از افزایش 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای کرخه، دز، کارون 3 و 4، کوثر، استقلال، پیشین، جگین، بوکان، مهاباد، نهند، زاینده رود و 15 خرداد از آن جمله محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، 28 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی ورودی در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفید رود، لار، شهید رجایی، طالقانی، گاوشان، قشلاق، درودزن، ساوه، کرج، لتیان و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین 52 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 48 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز