خبرگزاری کار ایران

نامه به دادستان کل کشور درباره حوادث شهر خرمبید (+عکس)

کد خبر : ۶۹۶۵۲

چرا مصوبه سال 87-86 دولت تاکنون اجرایی نشده و مصوبه دوم معاون رئیس‌جمهور در مدت 45 روز باید اجرایی شود؟

پس از حادثه حمله مردم به معدن چاه مرغی در شهر خرمبید که به بازداشت اعضای شورای شهر و تعدادی از جوانان خرمبید و اعتراض نماینده شهر منجر شد، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران منطقه در نامه ای به محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نسبت به این اتفاقات اعتراض نموده و خواستار پیگیری مسئولیت ذیربط جهت آزادی عزیزانشان شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از تابناك، در این نامه تصریح شده که با وجود اجرایی‌نشدن مصوبه در تاریخ 19/12/91 توسط معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به تغییر مصوبه اقدام و جهت اجرا به استانداری اعلام شده است.

بسمه‌تعالی
محضر مبارک حضرت حجت‌الاسلام حاج‌آقا محسنی اژه‌ای دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق روزافزون برای مقام معظم رهبری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و موفقیت حضرتعالی در جهت خدمت به اسلام و مسلمین؛ باستحضار می‌رساند اینجانبان امضا‌کنندگان ذیل تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران شهر صفاشهر از شهرستان خرم‌بید استان فارس درد دلی را خیلی مختصر خدمت شما داشته باشیم.

مستحضر هستید که مردم شهرستان خرم‌بید از سال 1370 متقاضی معدنی به نام چاه‌مرغی در شهرستان بوده‌اند که متاسفانه با مزایده آن‌چنانی معدن مذکور به یک شرکت غیربومی به‌نام گروه سنگ زاگرس واگذار و تا 5/3/1390 پروانه بهره‌برداری آن به اتمام رسید. لذا در سفر اول ریاست محترم جمهوری درهیئت دولت وقت مصوب شد که معدن در قالب تشکیل تعاونی محلی به مردم شهرستان واگذار شود. بنابراین توسط استانداری وقت نسبت به تشکیل تعاونی با 45000 سهم مساوی برای مردم شهرستان و خرید کلیه دستگاه‌های سنگین معدنی آماده واگذاری معدن تحت عنوان شرکت تعاونی فراگیر ملی مهرگستر شهرستان خرم‌بید شد که متاسفانه با هدایت و همراهی نیروهایی از بدنه دولت شرکت گروه سنگ زاگرس در دیوان اقامه دعوی و مانع از اجرایی‌شدن مصوبه دولت شدند مصوبه‌ای که یکی از اعضای امضاکننده آن حضرتعالی بوده‌اید (سال 87-86).

متعاقب آن توسط وزیر صنعت و معدن به‌منظور اعمال ماده 18 به دیوان شکایت و نتیجه معلوم نیست. اما متاسفانه با وجود اجرایی‌نشدن مصوبه در تاریخ 19/12/91 توسط معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به تغییر مصوبه اقدام و جهت اجرا به استانداری اعلام شده است و به منظور اجراکردن مصوبه جدید طوری عمل کردندکه با حضور معاون سیاسی استاندار در شهرستان و سخنرانی تحریک‌آمیز بین مردم باعث برانگیخته‌شدن احساسات شد که عده‌ای وارد معدن شدند و این موضوع باعث شد که گردان ضربت در شهرستان حاضر و تعدادی از جوان‌های این شهرستان دستگیر و با رعایت‌نکردن کرامت انسانی بسیار بد عمل کردند که در آستانه انتخابات همه را بدبین و تعدادی از بزرگان شهر که بیش از 30 سال در انقلاب استخوان خرد کرده‌اند با قرار بازداشت در زندان‌های آباده و یراز هستند و رعب و وحشتی در شهرستان ایجاد کرده‌اند که خواب را برای همه حرام کرده است در نتیجه این عمل باعث شده است که

اولا تمام مردم شهرستان با یک بی‌اعتمادی به مسئولین بنگرند به‌خصوص مسئولین شهرستان و استان

ثانیا به اکثر جوان‌های شهرستان پرونده‌سازی شده که در آینده هیچ‌کدام از آنها نتوانند در کار اداری استخدام شوند.

ثالثا 50000 نفر جمعیت شهرستان را رها و صرفا یک شرکت 3 نفره را گرفته‌اند که غیربومی هم هست و هرچه به مسئولین مراجعه می‌کنیم اظهار می‌کنند که مردم کاره‌ای نیستند.

جناب آقای اژه‌ای سوال ما را چه کسی باید پاسخ دهد که:

1ـ چرا مصوبه سال 87-86 دولت تاکنون اجرایی نشده و مصوبه دوم معاون رئیس‌جمهور در مدت 45 روز باید اجرایی شود؟

2ـ چرا مسئولن 50000 نفر را مدنظر ندارد و یک شرکت 3 نفره غیربومی که دارای تخلفات عدیده‌ای نیز می‌باشد و مدت پروانه بهره‌برداری آنها هم به اتمام رسیده به سماجت مسئولین باید وارد معدن شوند؟

3ـ چرا این عمل و راه‌اندازی غیرقانونی معدن باید در آستانه انتخابات انجام شودکه همه مردم را دلسرد کنند؟

4ـ چرا معتمدین و بزرگان و شورای شهر که هم از خانواده شهدا و رزمندگان و ایثارگران هستند در این موقعیت زمانی که باید بستر برای انتخابات مهیا شود در زندان به سر می‌برند؟

5ـ چرا تمام جوان‌های شهر را آواره و شبانه بدون رعایت شئونات اسلامی و کرامت انسانی افراد و خانواده ایشان، دستگیر و با پرونده‌سازی بازداشت می‌کنند؟

بنابراین ما به حکم وظیفه و انجام رسالت خود که ادامه‌‌دهنده راه شهدایمان می دانیم موارد فوق را خدمت شما معروض داشته و امید مساعدت و تسریع در حل مشکل را داریم.

نامه به دادستان کل کشور درباره حوادث شهر خرمبید (+عکس)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز