خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شهرستانهای جلفا و مرند در مجلس:

محور جلفا – مرند جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۵

پروژه دوبانده شدن محور جلفا – مرند با کندی عملیات اجرایی و تخصیص ناچیز اعتبار مواجه بود که در جلسه اخیر هیات دولت در استان این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی محور ارتباطی جلفا – مرند، این طرح به زودی در ردیف طرح‌های مهر ماندگار ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مرند، محمد حسن‌نژاد که در همایش دیدار مردم و مسئولین در مسجد جامع شهر جلفا سخن می‌گفت، افزود: پروژه دوبانده شدن محور جلفا – مرند با کندی عملیات اجرایی و تخصیص ناچیز اعتبار مواجه بود که در جلسه اخیر هیات دولت در استان این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اهمیت این طرح، برای خطه مرزی جلفا به خصوص منطقه آزاد ارس ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های لازم و توجه دولت مهر ورز محور ارتباطی جلفا – مرند تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
به گفته حسن‌نژاد هزینه‌های این طرح در گذشته از محل اعتبارات استانی تامین می‌شد که با تصویب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر هیات دولت این پروژه جزو طرح‌های ملی قرار گرفت.
وی اظهارکرد: با مشارکت و مساعدت منطقه آزاد ارس مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه از سمت جلفا تخصیص یافت که روند اجرای این طرح را سرعت می‌بخشد.
وی در خصوص طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی جلفا - مرند گفت: این پروژه با پیشرفت قابل توجه و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و ابنیه‌ها و تاسیسات مربوطه با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال تکمیل است.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس نهم در خصوص طرح‌های نیمه تمام موجود در شهرستان جلفا اظهارکرد: با پیگیری‌های لازم و تاکید معاون اول رییس جمهوری تونل‌های سه گانه محور جلفا – سیه رود تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
حسن‌نژاد به تصویب راه اندازی کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: با ابلاغ اجرای این مصوبه از سوی دولت در آینده نزدیک منطقه آزاد ارس در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و سطح زندگی و معیشتی مرزنشینان بالا خواهد رفت.
وی همچنین از تصویب ناحیه صنعتی ایری – سیه رود در بخش سیه رود خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ریشه محرومیت از منطقه سیه رود برچیده شده و شکوفایی و رونق منطقه رقم خواهد خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز