خبرگزاری کار ایران

به‌رغم سخنان باراك اوباما؛

ونزوئلا بار دیگر بر جاسوس بودن آمریكایی بازداشت‌شده تاكید كرد

کد خبر : ۶۹۵۷۷

وزیر كشور ونزوئلا تاكید كرد كه ماموران اطلاعاتی شواهدی به دست آورده‌اند كه نشان می‌دهد این شهروند آمریكایی به دنبال توطئه‌چینی به همراه شبه‌نظامیان مخالف دولت است تا با ایجاد خشونت، كشور را ناامن كند.

مقام‌های ونزوئلا با رد سخنان «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا، بار دیگر تاكید كردند كه شهروند آمریكایی بازداشت‌شده، جاسوس است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «میگوئل رودریگز تورز» وزیر كشور ونزوئلا تاكید كرد كه ماموران اطلاعاتی شواهدی به دست آورده‌اند كه نشان می‌دهد این شهروند آمریكایی به دنبال توطئه‌چینی به همراه شبه‌نظامیان مخالف دولت است تا با ایجاد خشونت، كشور را ناامن كند.

رودریگز در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ونزوئلا تاكید كرد: «قدرت‌های جهانی زمانی كه می‌خواهند در كشورهای دیگر فعالیت‌های اطلاعاتی انجام دهند، جاسوسی خود را در قالب فیلم‌ساز، مستندساز، عكاس یا خبرنگار انجام می‌دهند؛ آنها در این پوشش می‌توانند به هر مكانی رفته و به همه جا نفوذ كنند.»

رئیس‌جمهوری آمریكا پیش از این طی مصاحبه‌ای تلویزیونی در كاستاریكا، موضع‌گیری دولت ونزوئلا مبنی بر جاسوس خواندن یكی از شهروندان آمریكایی را «مضحك» خوانده بود.

اوباما در این‌باره گفت: «این موضع‌گیری که این فرد به بازداشت‌شده جاسوس است، مضحک به نظر می‌رسد. ما برخی مواقع شاهد سخن‌پراكنی‌هایی توسط ونزوئلا بوده‌ایم.»

وی افزود: «ما در ارتباط با این شهروند مانند زمانی رفتار می‌كنیم كه یك شهروند آمریكایی در یك كشور خارجی گرفتار نوعی مساله حقوقی شده باشد.»

مقام‌های ونزوئلا ماه گذشته میلادی شهروندی آمریكایی به نام «تیموتی هالت تریسی» را به اتهام تامین مالی تظاهرات دانشجویان مخالف دولت بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دستگیر كرده و اعلام كردند كه وی به عنوان یك مامور اطاعاتی فعالیت می‌كرد.

به گفته مقام‌های ونزوئلا، تریسی 35 ساله اهل ایالت میشیگان از سازمان‌های خارجی پول می‌گرفته و آن را با هدف تحریك جنگ داخلی در اختیار سازمان‌های دانشجویی مخالف دولت ونزوئلا قرار می‌داده است.

نزدیكان این آمریكایی بازداشت اعلام كرده‌اند كه وی یك مستندساز است كه برای ساخت فیلمی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آوریل ونزوئلا به این كشور سفر كرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز