خبرگزاری کار ایران

فراخوان ارسال مقاله به اجلاس «دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)»

کد خبر : ۶۹۵۵۴

نخبگان و اندیشمندان علاقمند به ارسال مقاله به اجلاس بین‌‏المللی «دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)» به دلیل دائمی بودن فعالیت‌های این دبیرخانه تا 31 تیرماه سالجاری فرصت خواهند داشت مقاله کامل خود را برای دبیرخانه اجلاس ارسال کنند.

نخبگان و اندیشمندان علاقمند به ارسال مقاله به اجلاس بین‏المللی «دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)» به دلیل دائمی بودن فعالیت‌های این دبیرخانه تا 31 تیرماه سالجاری فرصت خواهند داشت مقاله کامل خود را برای دبیرخانه اجلاس ارسال کنند.

به گزارش ایلنا بر اساس اطلاعیه‌‌ای که مجمع جهانی صلح اسلامی منتشر کرده است این اجلاس در پاسخ به نیاز جامعه جهانی به تبیین الگوی دیپلماسی و قدرت نرم نبوی و تعمیق معارف اسلام در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 92 برگزار می‌شود.

مفهوم‌شناسی و مبانی نظری، اصول و ابعاد دیپلماسی در سیره پیامبراعظم(ص) و کاربست دیپلماسی و قدرت نرم پیامبر اعظم(ص) برای تحقق صلح و عدالت در جهان معاصر، سه محور اصلی در نظر گرفته شده برای بخش فراخوان مقالات اجلاس است.

بر این اساس و در محور اول یعنی مفهوم‌شناسی و مبانی نظری، اصالت صلح و گفتگو و واکاوی ابعاد مفهومی پیامبر رحمت(ص)، قدرت نرم در قرآن، سنت و سیره معصومین(ع)، قدرت نرم در انقلاب اسلامی و دیدگاه امام و رهبری، مبانی قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)، شاخص‌های قدرت نرم در دیپلماسی رسمی و عمومی پیامبراعظم(ص)، قدرت نرم و دیپلماسی در روابط سیاسی و فرهنگی معاصر، بررسی مقایسه‌ای الگوی قدرت نرم اسلام و غرب به عنوان محورها و موضوعات مورد نظر، در فراخوان منتشر شده است. در محور اصول و ابعاد دیپلماسی در سیره پیامبراعظم(ص) نیز، عناصر و ارکان دیپلماسی پیامبر اعظم(ص)، فقه و حقوق مناسبات بین‏المللی در سیره پیامبر اعظم(ص)، جایگاه ملل غیر مسلمان در سیره پیامبر اعظم(ص)، نسبت قدرت نرم و دیپلماسی در سیره پیامبر اعظم(ص)، مطالعه تاریخی دیپلماسی پیامبر اعظم(ص)، ارزش‌های حاکم بر دیپلماسی پیامبر اعظم(ص)، مجاری و شیوه‌های دیپلماسی پیامبر اعظم(ص) با ملل (رویکرد و مخاطب شناسی) به عنوان موضوعات این محور در نظر گرفته شده است. همچنین در محور سوم یعنی، کاربست دیپلماسی و قدرت نرم پیامبر اعظم(ص) برای تحقق صلح و عدالت در جهان معاصر، موضوعات الگوی دیپلماسی و قدرت نرم اسلامی با دولت‌ها و ملل غیرمسلمان، راهکارها و ابزارهای تحقق دیپلماسی و قدرت نرم پیامبر اعظم(ص) در جهان اسلام، آسیب‌شناسی دیپلماسی رسمی و عمومی جهان اسلام، علت‌شناسی پیامبرستیزی در غرب (بررسی کلان، موردپژوهی و آینده‌پژوهی) و سازوکارها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با پیامبرستیزی به عنوان ریز موضوعات محور سوم اجلاس درنظر گرفته شده است.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس ایمیل‌های info@wpeace.com و یا iwpf2008@gmail.com ارسال کنند.

آدرس دبیرخانه نیز عبارتست از: تهران - خیابان سهروردی شمالی - خیابان شهید محبی - پلاک 22 - طبقه اول.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز