خبرگزاری کار ایران

سعیدی کیا:

از دولت دهم احمدی‌نژاد فقط یک وزیر باقی‌مانده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۳۰

برای پیروزی در انتخابات آمده‌ام و کناره گیری نمی‌کنم/ همیشه دولت‌ها کسری بودجه را پنهان کردند/ باور قطعی من این است که کشور را می‌شود بهتر اداره کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: یکی از نقاظ ضعف دولت احمدی‌نژاد تغییرات شدید و پی در پی مدیران بود که در سال ۸۴ در مجلس با ۲۰ وزیر آمد که از این وزرا فقط یک وزیر در کابینه‌اش باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعیدی کیا امروز در نشستی دانشجویی و دانشگاه امیرکبیر بااشاره به فعالیت‌هایش در سال‌های گذشته گفت: در سال ۶۴ در دولت میرحسین موسوی مسئولیت وزارت راه و ترابری را داشتم در دولت اول هاشمی رفسنجانی باز هم وزارت راه و ترابری را برعهده داشتم در سال ۷۶ در دولت اول خاتمی وزارت جهاد سازندگی به من سپرده شد و در سال ۸۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به من سپرده شدو همین طور در سال ۸۴ در دولت اول حمدی‌نژاد بودم و اکنون نیز در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در بلدینگ ساختمانی مشغول به کار هستم.

وی بااشاره به انگیزه‌اش برای ورود به عرصه انتخابات اظهار داشت: من در دولت‌های مختلفی کار کرده‌ام و نقاط ضعف و قدرت این دولت‌ها را شناخته‌ام بار‌ها به شهر‌ها و روستا‌ها سفر کرده‌ام و شناخت نسبی از کشور و توانمندی‌ها و نیرو‌ها دارم با توجه به این تجربه باور قطعی من این است که کشور را می‌شود بهتر اداره کرد.

سعیدی کیا در خصوص امور بین الملل با بیان اینکه می‌شود با حفظ عزت و مصلحت و با ایستادگی رابطه عادلانه‌ای با دنیا برقرار کرد بیان کرد: ‌دنیا محدود به آمریکا نیست و ما نمی‌توانیم دور خودمان حصار قرار دهیم و با کشورهای منطقه ارتباط برقرار نکنیم باید سهم اقتصاد در دنیا داشته باشیم اکنون البته با کشورهای زیادی ارتباط داریم و عمدتا خوب و بعضا اشکالاتی به همراه دارد و معتقدم رابطه سیاسی را باید با رابطه اقتصادی محکم کنیم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کشورهای پهنه شمالی خواهان این هستند که به صورت ترانزیت از کشور ما عبور کنند بیان کرد: ‌ این کار هم سیاسی است و هم اقتصادی و ما باید به صنعت توریسم در کشور توجه کنیم هرچند باید گفت که ما ۲۰ سال است از این حرف‌ها می‌زنیم اما باید بدانیم که چقدر توانسته‌ایم به این حرف‌ها عمل کنیم.
سعیدی کیا در ادامه در خصوص اقتصاد با عنوان اینکه اقتصاد ما الان وضع نابسامانی دارد توضیح داد: لازم نیست که علم اقتصادی داشته باشیم و باید بدانیم که وضع نابسامان اقتصاد کشورمان دلیلش آن است که سرمایه گذاری افت کرده، تولید افت کرده و در پی آن اشتغال افت کرده که منجر به بیکاری وتورم شده است که همه مردم بیکاری و تورم را لمس کرده‌اند و دولت‌ها وظیفه اشان سیاست، هدایت، حمایت و نظارت است و این‌ها باعث می‌شود که بستر امنی برای سرمایه گذاری ایجاد شود و به گفته رهبری سرمایه گذاری باید ارزش مطرح شود.

وی در خصوص منابع از جمله نفت در کشورمان گفت: در همه سال‌ها ما کشورمان نفت داشته است و نفت را فروخته‌ایم بخش اعظم آن برای بودجه جاری صرف شده است و همیشه دولت‌ها کسری بودجه را پنهان کردند و به عقیده من دولت نباید پول نفت را که به خزانه می‌رود صرف بودجه کند در همه دنیا دولت‌ها چشمشان به دست مردم است و مالیات می‌گیرند در کشور ما از یک عده مالیات گرفته می‌شود و یک عده مالیات نمی‌دهند و این می‌شود که دولت پول نفت را صرف بودجه کند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در خصوص انتخابات ۸۸ گفت: انتخابات ۸۸ مردم یک حماسه آفریدند تقریبا ۸۲ درصد از مردم که می‌توانستند حضور یابند در انتخابات شرکت کردند؛ ۱۵ میلیون رای متعلق به کسی شد که پیروز انتخابات نبود و باید دانست که در جریان انتخابات ۸۸ قبل و بعد انتخابات کسانی که رای نیاوردند اشتباهاتی انجام دادند و بستری آماده شد تا فتنه ایجاد شود و مردم با پیام رهبری در صحنه حاضر شدند و فتنه را خاموش کردند به عقیده من برنده سال ۸۸ مردم بودند و بازنده سال ۸۸ هم کسانی بودند که رای آوردند و رای نیاوردند.

سعیدی کیا با اشاره به مرزنشین‌های همیشه محروم گفت: بعد از انقلاب همیشه شعارمان محروم زدایی بود اما دولت‌ها هیچکدام برنامه کاملی برای محروم زدایی کامل و به آبادانی رساندن کامل شهرهای مرزنشین نداشتند البته ناگفته نماند که تاسیسات زیربنایی را به این مناطق بردیم اما این‌ها محرومیت را از بین نمی‌برد و باید تولید و اشتغال ایجاد کنیم و وقتی یک کشور آباد می‌شود که تولید ثروت در آن به اوج خودش برسد.

وی در خصوص ادغام وزارت خانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن که در این دولت با هم ادغام شدند هیچ هدفی را دنبال نمی‌کرد و جای تعجب است که دولت این کار را کرد چراکه اگر صرفجویی بود راه و ترابری ۵۰ هزار نفر نیرو داشت و وزارت مسکن کمتر از ۶ هزار نفر نیرو داشت و این‌ها هیچ کدام از نیرو‌ها حذف نشدند و فقط این دو وزارتخانه در هم ادغام شد.

سعیدی کیا در خصوص عملکرد دولت نهم گفت: انصاف حکم می‌کند که خوبی‌های دولت نهم را هم نباید نادیده گرفت دولت نهم با گفتمان انقلابی خوبی شروع شد اما به تدریج رنگ باخت از جمله نقاط قوت این دولت می‌توان به سفرهای دولت به استان‌ها و شهر‌ها، پیگیری پروژه‌ها، اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، مسکن روستایی و مسکن مهر، پیشرفت علمی در کشور، ساماندهی سوخت، ساده زیستی و پرکاری اشاره کرد و در خصوص نقاط ضعفش باید گفت که دولت در سفرهای استانی قول‌های خارج از برنامه داد که بی‌نتیجه ماند در این دولت اقتصاد کشور نابسامان شد، تورم شدید ایجاد شد، ارزش پولی افت شدیدی پیدا کرد و دیگر باید گفت که بی‌توجهی به برنامه و اینکه دولت هیچ برنامه برای اقتصاد نداشت و تغییرات شدید و پی در پی مدیران که از دولت نهم که با ۲۰ وزیر در مجلس رای آوردند اکنون یک وزیر باقی مانده است ازجمله نقاط ضعف این دولت است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در خصوص مسائل فرهنگی گفت: اگر قرار است گشت ارشاد مسائل فرهنگی کشور را حل کند باید این ارشاد توسط آموزگارانی که گفتمان خوبی دارد انجام شود و در غیر اینصورت این گشت باید در اختیار سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد نه پلیس.

سعیدی کیا در خصوص حضور بانوان در دولتش اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه زن فرزند سالم است اما این را هم نباید نادیده گرفت جامعه خانم‌ها رو به رشد نخبگی است و این‌ها باید در کنار وظیفه خانگی خود در خدمت جامعه باشند.

وی در خصوص یارانه نقدی با اشاره به اینکه یارانه نقدی باعث تورم شده بیان کرد: یارانه قانوناً باید اجرا شود اما باید یک جایگزین مناسب پیدا کنیم برای آنکه این گونه اجرا نشود در دولت من به دو دهک افراد جامعه یارانه نقدی پرداخت می‌شود و یک بیمه پایه قوی برای همه مردم در نظر می‌گیرم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: من از اول که برای ریاست جمهوری تصمیم به ورود در صحنه را گرفتم برای پیروزی آمدم و به نفع هیچ شخصی کناره گیری نخواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز