خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد در دیدار با همتای هراتی خود عنوان کرد:

توسعه پایدار در گرو پیشرفت متقابل شهرهای هرات و مشهد است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۹

برای تداوم همکاری‌ها باید ارتباطات نزدیک‌تری برقرار شود؛ اگر چه احساس می‌کنیم این مهم محقق شده و اگر برنامه‌ای نیاز به تغییر و تحول دارد، آماده هستیم زمینه این تغییرات را ایجاد کنیم.

ایلنا: شهردار مشهد گفت: توسعه پایدار زمانی فراهم می‌شود که دو شهر مشهد و هرات به طور متقابل پیشرفت کنند و اندوخته‌های همدیگر را به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محمد پژمان، در دیدار با شهردار هرات و جمعی از معاونانش اظهار کرد: با همکاری‌های بین دو شهر هرات و مشهد امید است بتوان توقعات مردم را اعاده کرد و جایگاه تاریخی این شهر را به آن بازگرداند.

وی برقراری پرواز مستقیم مشهد به هرات و بالعکس را زمینه‌ساز روند توسعه همکاری‌های بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: امید است به این ترتیب رفت و آمدهای بین مدیران دو شهر نیز در فواصل زمانی طولانی انجام نشود و بیشتر از گذشته از وضع و حال همدیگر آگاهی یابیم.

شهردار مشهد به مرور موضوعات مشترک بین دو شهر هرات و مشهد در دیدارهای گذشته پرداخت و گفت: برای تداوم همکاری‌ها باید ارتباطات نزدیک‌تری برقرار شود؛ اگر چه احساس می‌کنیم این مهم محقق شده و اگر برنامه‌ای نیاز به تغییر و تحول دارد، آماده هستیم زمینه این تغییرات را ایجاد کنیم.

پژمان مدیران شهری را واسطه فیض بزرگ الهی به مردم خواند و گفت: انتظار می‌رود مدیران این ماموریت را به نحو احسنت انجام داده و در دنیای متحول امروز با صرف کمترین هزینه بیشتریت امکانات را برای شهروندان فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری، کار و اشتغال سبب بهبود وضعیت معیشت مردم هرات شده و زمینه‌های فقر و کمبود خدمات را که منجر به ناراضایتی برخی از مردم می‌شود، از بین می‌برد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همانطور که در گذشته ملت ایران و مردم این کشور در کنار ملت و کشور افغانستان بوده‌اند، هم اکنون نیز همین خط مشی را داشته و پیشرفت و توسعه یافتگی این کشور را دنبال می‌کنند.

پژمان اضافه کرد: ما نیز می‌توانیم از امکانات و منابع طبیعی و معدنی که در اختیار شهر هرات قرار دارد، استفاده کرده و نیازهای خود را تامین سازیم و نکته مهم آن است که تامین این نیازهای متقابل به توسعه تعاملات و همکاری‌ها بیانجامد.

وی پیشنهاد کرد شهردار هرات از ظرفیت 1300 مگابایتی تولید برق مشهد به منظور جبران کسری برق هرات استفاده کند و گفت: این کار مستلزم تصمیم‌گیری و عزم جدی مسوولان و سرعت بیشتر در امور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز