خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

آشنا نبودن با روانشناسی و مسایل روحی دانش آموزان یک خلا است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۱

اگر دبیران در رشته‌های مختلف، روانشناسی نوجوان را بدانند آن وقت است که آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت و آشنا نبودن با روانشناسی و مسایل روحی دانش آموزان یک خلا است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اگر دبیران در رشته‌های مختلف، روان‌شناسی نوجوان را بدانند آن وقت است که آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت و آشنا نبودن با روان‌شناسی و مسایل روحی دانش آموزان یک خلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عبدالنبی نمازی در دیدار با اعضا کمیته برنامه‌ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن در امر پرورش و تربیت جامعه است، بنابراین برای اصلاح معضلات اجتماعی راهی جز، تحول در آموزش و پرورش نیست. افزود: معلم، یکی از نام‌های خداست، کار شما مبارک و مقدس است، هیچ شغلی باارزش‌تر از تعلیم و تربیت نیست.

وی اظهار داشت: خداوند لباس عرصه آموزش و پرورش را بر اندام شما پوشانده است، حیط کار شما، حیطه مهمی است و موضوع کار شما، دانش آموزان و نوجوانان هستند که امانت‌های الهی در اختیار شما به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: تمدن اسلامی، یعنی ایجاد تمام شرایط رفاه جامعه، هم مادی و هم معیشتی و هم مسایل معنوی، اخلاق و تربیت را شامل می‌شود و نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و برای رسیدن به تمدن اسلامی باید کارشناسانی اسلام‌شناس داشته باشیم.

به گفته وی، در آموزش و پرورش که مبتنی بر اصول توحیدی است باید ابعاد و خصوصیات شخصیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد و توجه دبیر و معلم به این موضوع، بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت بدون آگاهی از مسایل روحی دانش آموزان امکان ندارد، معلم باید روان‌شناسی کودک و جوان را بداند و از روحیات جسمی و فکری دانش آموزان شناخت کافی داشته باشد. معلم باید احساس کند که دانش آموز فرزند خودش است.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر دبیران در رشته‌های مختلف، روان‌شناسی نوجوان را بدانند آن وقت است که آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت و آشنا نبودن با روان‌شناسی و مسایل روحی دانش آموزان یک خلا است.

وی افزود: ابزار تبلیغ و رسالت پیامبران، صمیمیت و تشویق و محبت بوده است، در طول تاریخ انبیا، حتی یک پیامبر که برای تربیت انسان آمده است ابزار تنبیه نداشته باشد، تعلیم و تربیت با کتک و تنبیه نمی‌شود.

به گفته وی، یکی از کارهای مهم در امر تعلیم و تربیت، موضوع‌شناسی است. موضوع کار شما، انسان و دانش آموزان در سنین ۶ تا ۱۸ سالگی است که اقتضائات مخصوص به خودش را دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: وقتی که معلم، مشکلی و معضلی را متوجه شد باید روانکاوی کند و ریشه مشکل را کشف کند و برای حل آن تدبیر نماید، راه حل هیچ مشکلی، تنبیه و تمسخر نیست.

نمازی، با اشاره به اهمیت ارتباط نزدیک و مستمر خانه و مدرسه تصریح کرد: به منظور پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، باید پیوند بین اولیا و مربیان تقویت شده و وظایف خانواده تبیین شود.

وی تاکید کرد: اصلاح جامعه مبتنی بر اصلاح خانواده است و اصلاح نظام خانواده وابسته به پدر و مادر است و همسران نباید در برابر فرزندان به یکدیگر توهین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز