خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم اسلامی در مالاوی تاسیس شد

کد خبر : ۶۹۳۹۰

مسئولان کشور «مالاوی» واقع در جنوب شرقی آفریقا، درصدد هستند تا در راستای ارتقای سطح آموزش مسلمانان و بهبود دوره‌های آموزش عالی، با همکاری یک موسسه کویتی، نخستین دانشگاه «علوم اسلامی» را تاسیس کنند.

ایلنا: مسئولان کشور «مالاوی» درصدد هستند در راستای ارتقای سطح آموزش مسلمانان و بهبود دوره‌های آموزش عالی، با همکاری یک موسسه کویتی، نخستین دانشگاه «علوم اسلامی» را تاسیس کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از منابع فرانسوی زبان، با اجرای این طرح، دانشجویان می‌توانند در دوره‌های جامع «شناخت علوم اسلامی» شرکت کنند و در پایان دوره «مدرک مطالعات علوم اسلامی» دریافت نمایند.

این طرح توسط «جامعه کمک‌های مستقیم به مسلمانان»، در کشور کویت، پشتبیانی می‌شود. کشور کویت پیش از این هم، طرح‌هایی برای توسعه اسلام در مالاوی، نظیر آموزش مفاهیم قرآنی به زبان چیچوا (زبان رسمی مالاوی) اجرا کرده بود.
اهمیت این طرح زمانی مشخص می‌شود که بدانیم در مالاوی چندین دانشگاه «علوم مسیحیت»، نظیر دانشگاه‌های «Seventh Day» و «catholique» و دانشگاه «Livingstonia» وابسته به کلیسای جامع آفریقای مرکزی، وجود دارد. این در حالی ست که دومین دین رسمی در مالاوی، بعد از مسحیت، اسلام است و بر اساس آمار رسمی ۱۵. ۸درصد و براساس آماری غیر رسمی نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز