خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه پسر، یادبودی برای پدر

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۰

گالری مژده عصر جمعه بیستم اردیبهشت ۹۲ با برپایی نخستین نمایشگاه نقاشی «رامین شهوق» یاد و خاطره زنده یاد «رامیز شهوق» را گرامی می‌دارد.

ایلنا: «شهوق»‌ها رامیز و چنگیز، هنرمندان فقید صاحب سبک و نام در خانواده نقاشی ایران‌اند که رامیز در سال ۱۳۵۸ و برادرش چنگیز در سال ۱۳۷۵ به دیدار یار شتافتند اما اینک «رامین شهوق» (فرزند رامیز) در ۳۶ بهار زندگیش با ارایه ۱۲ نقاشی قصد دارد هم راه پدر را ادامه دهد هم بار دیگر نام این خانواده هنرمند را در یاد‌ها زنده نگاه دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا و به گفته این هنرمند جوان همه این آثار از سال ۱۳۸۹ تا امروز خلق شده‌اند و برای نخستین بار است که آثار هنری‌اش را به تماشا مردم می‌گذارد. او در خلق این آثار با رجعت به تکنیک خاص پدرش و علاوه نمودن برخی متدهای امروزی تلاش کرده است نقاشی‌های انتزاعی که بافت‌های اکسپرسیونیستی دارند را روی بوم ارایه دهد. او با بهره‌مندی از شیشه خرده‌ها و رنگ‌هایی که لایه لایه در کوره پخته شده و عمل آمده‌اند نوعی خاص از نقاشی آبستره را خلق نموده که پدرش نیز چهار دهه پیش انجام می‌داد. در کنار آثار پسر چند اثر از زنده یاد رامیز شهوق به تماشا گذاشته می‌شود.

این هنرمند در سال ۱۳۵۳ در نمایشگاهی به مناسبت المپیک آسیایی تهران در کنار نقاشان بزرگی نظیر سهراب سپهری، حسین زنده رودی و... در زمره برگزیدگان قرار گرفت.

نمایشگاه رامین شهوق تا سی‌ام اردیبهشت در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷ واحد یک دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۵ تا ۸ بعد از ظهر از این آثار دیدن كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز