خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد كشور بیمار است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۴

مسؤلان باید متوجه باشند اگر قرار است تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم باید تولید در کشور فعال باشد چرا که در غیر اینصورت نقدینگی موجب تورم و بیماری اقتصادی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: اقتصاد دچار بیماری بوده و رکود در بخش تولید حاکم شده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدارنمایندگان کارگران اظهارداشت: در صورتی که تولید متوقف و نیازهای اقتصادی از منابع دیگری تامین شود، آن اقتصاد سالم نبوده و دچار بیماری است.

وی بابیان اینكه باید راهبرد کشور به گونه ای باشد که جامعه کارگری احساس رضایت كند‏تصریح كرد: جامعه کارگری نقشی اثرگذار و تعیین کننده در اقتصاد کشور برعهده دارند.

وی افزود: اقتصادی سالم است که پویا بوده و در آن تولید وجود داشته باشد و در صورتی که تولید متوقف و نیازهای اقتصادی از منابع دیگری تامین شود آن اقتصاد سالم نبوده و دچار بیماری است.

رئیس مجلس گفت: مسؤلان باید متوجه باشند اگر قرار است تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم باید تولید در کشور فعال باشد چرا که در غیر اینصورت نقدینگی موجب تورم و بیماری اقتصادی می شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه کارگران رکن اصلی تولید هستند تصریح کرد: بر این اساس، در تعریف وظایف دولت، مجلس، تشکل های صنفی و بالاخص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید همت کرده تا کارخانه ها و مراکز تولیدی فعال و پویا باشند و گرفتار مسائل روزمره نشوند.

وی گفت: اگر تولید متوقف شود کارگران دچار مشکل می شوند و برای جلوگیری از این اتفاق نیاز به نگاه تخصصی است، موضوعی که موجب شده تا مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید کنندو

لاریجانی ادامه داد: اگر کارخانه ها و مراکز تولید در کشور فعال باشند و معیشت کارگران تامین شود آنها مایوس می شوند و این محور تحول در عرصه بین المللی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: مسؤلان و مجامع کارگری باید به این موضوع اهتمام داشته باشند که اگر قراراست از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی استفاده شود، این منابع در قالب وام در اختیار صنایع و بنگاه های اقتصادی قرار گیرد تا به رونق تولید کمک کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز