خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان:

حذف مالاریا؛ سرمایه‌ای برای آینده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۸

ایلنا: بحث شناسایی بیماری مالاریا با انجام آزمایشات مربوطه بر روی افراد مشكوك، به‌ویژه اتباع خارجی در مكان‌های پرتردد كارگری با جدیت دنبال شود.

 ایلنا: شناسایی بیماری مالاریا در استان هرمزگان، موجب ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان می‌شود و تاثیر به سزایی در توسعه و سرمایه گذاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندعباس، رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در نشست كمیته حذف بیماری مالاریا گفت: توجه به حذف بیماری مالاریا در استان هرمزگان نقش مهمی در توسعه و سرمایه‌گذاری در آینده خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان بر اساس برنامه ملی حذف مالاریا با جدیت به دنبال حذف این بیماری در سراسر استان است.

دكتر "محمد شكاری" در این كمیته با اشاره به اینكه 85درصد موارد مثبت بیماری مالاریا در استان هرمزگان وارده و خارج از استان هستند، ابرازكرد: پیشگیری از بیماری مالاریا به عزم جدی و مشاركت جمعی نیاز دارد.

"شكاری" افزود: دربرنامه حذف بیماری مالاریا زمینه مشاركت قابل قبولی بین شبكه‌های بهداشت و درمان و سایر ادارات صورت گرفته است.

وی خاطر نشان كرد: بحث شناسایی بیماری مالاریا با انجام آزمایشات مربوطه بر روی افراد مشكوك به‌ویژه اتباع خارجی در مكان‌های پرتردد كارگری با جدیت دنبال شود.

گفتنی است؛در سال 1391 پرونده موارد مثبت مالاریا با 144 مورد در استان هرمزگان بسته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز