خبرگزاری کار ایران

مادر در حین شیردهی به نوزاد باید كامل هوشیار باشد

کد خبر : ۶۹۳۴۵

ایلنا: در حین شیردهی، مادر بایستی کاملا هوشیار باشد. زیرا خواب آلودگی مادر در زمان شیر دادن در برخی مواقع منجر به بستن راه‌های تنفسی شیرخوار شده و باعث خفگی وی می‌شود.

ایلنا: كارشناس سلامت خانواده مركز بهداشت استان با اشاره به نكات پیشگیری از مرگ شیرخوار به دلیل خفگی یادآور شد: پس از هر بار شیردهی، آروغ شیرخوار گرفته شود و سپس او را به پشت یا به پهلو بخوابانید و از کشیدن پتو روی کودک بپرهیزشود.

"شیرین سلطانی" تاكید كرد: در حین شیردهی، مادر بایستی کاملا هوشیار باشد. زیرا خواب آلودگی مادر در زمان شیر دادن در برخی مواقع منجر به بستن راه‌های تنفسی شیرخوار شده و باعث خفگی وی می‌شود.

"سلطانی" با اشاره به هنگام خفگی کودک در اثر انسداد مجرای تنفسی، قبل از انتقال وی به مرکز درمانی تاكید كرد: اگر شیئی در گلو گیر کرده باشد، شیرخوار را طوری از جلو،روی ساعد خود قرار دهید که سرش پایین باشد. با دست خود سر و شانه‌های او را حمایت كردهو با دست دیگر 5 بار بین دو کتف او ضربه آرامی بزنید.

وی ادامه داد: اگر ضربات دست ناموفق بود، دو انگشت خود را در قسمت زیرین جناغ شیرخوار قرار داده و هر 3 ثانیه یکبار و برای 5 بار به طرف پایین فشار دهید،اگر باز هم موفق به نجات کودک نشدید، مراحل بالا را برای 3 بار انجام دهید و اگر اینکار هم ناموفق بود از پرسنل بهداشتی درمانی کمک بخواهید.

این كارشناس توصیه كرد: اگر تنفس شیرخوار قطع شده و بی‌هوش است به او تنفس دهان به دهان بدهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز