خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبرداد:

آغازعملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۳

صنعت فرآوری زغال سنگ در مازندران بومی می‌شود./مازندران از نظر ذخیره سنگ گرانیت و پوکه معدنی دارای ذخایر بالایی در کشور است.

ایلنا: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان مازندران عملیات اجرایی کارخانه کک سازی سوادکوه، در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور در سومین نشست توسعه معادن مازندران در استانداری افزود: این مراسم روز چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل البرز مرکزی سوادکوه برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش‌تر موانع زیست محیطی بر سر راه اجرای این پروژه مصوب سفر دوم دولت قرار گرفته که قرار است همزمان با سفر رئیس جمهور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

هاشم‌پور اظهار داشت: ظرفیت سالانه کک تولیدی این کارخانه، 300 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه با آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بسیاری از معادن ذغال استان فعال می‌شوند، تصریح کرد: صنعت فرآوری زعال سنگ در مازندران بومی می‌شود.

مرتضی هاشم پور در ادامه میزان ذخایر معدنی فلورین در استان را 340 میلیون تن و در رتبه اول کشور اعلام کرد و گفت: این استان با تولید 140 میلیون تن در سال زغال سنگ رتبه دوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در سال 91 بالغ بر 9.2 میلیون تن انواع مواد معدنی در استان فرآوری شده است، تصریح کرد: مازندران از نظر ذخیره سنگ گرانیت و پوکه معدنی دارای ذخایر بالایی در کشور است.

هاشم‌پور تعداد مجوز معدنی پروانه بهره برداری صادره در استان 206 فقره اعلام کرد و گفت: 703 کیلومتر محدوده معدنی در مازندران فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تعداد معادن فعال استان را 96 و غیرفعال را 46 فقره اعلام کرد و گفت: هم اکنون 42 فقره معدن در استان به صورت تعاونی فعالیت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز