خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر پاکدشت خبر داد:

عدم پرداخت حق بیمه كارگران صنایع چوب پونل

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۶

خلاصه: «ایجاد فاصله بیمه‌ای در سوابق كارگران در حالی رخ داده كه کارفرما به بهانه پرداخت حق بیمه، ماهانه مبالغی را از حقوق کارگران کسر می‌کرده اما پولی به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.»

دبیر خانه کارگر شهرستان پاکدشت اعلام کرد: کارفرمای کارخانه صنایع چوب پونل پاکدشت حق بیمه حدود ۷۰ کارگر خود را طی یکسال گذشته پرداخت نکرده است.

«عوض سلطانی» با اشاره به ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی که کارفرمایان را موظف به پرداخت حق بیمه کارگران خود می‌کند به ایلنا گفت: ایجاد فاصله بیمه‌ای در سوابق كارگران در حالی رخ داده كه کارفرما به بهانه پرداخت حق بیمه، ماهانه مبالغی را از حقوق کارگران کسر می‌کرده اما پولی به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و در این شرایط در طول این مدت هیچ سابقه بیمه‌ای برای کارگران در سازمان به ثبت نرسیده است. 

او سابقه کار این کارگران را از ۷ تا ۲۷ سال عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم پرداخت حق بیمه کارگران در یکسال گذشته، اداره تامین اجتماعی شهرستان نیز دفترچه درمانی کارگران این کارخانه را بعد از پایان فروردین ماه سال ۹۱ تمدید نکرده و این کارگران برای دریافت خدمات درمانی در درمانگا‌ها و بیمارستان‌های تابعه با مشکل مواجه شده‌اند.

این فعال كارگری با اشاره به بازگشت بکار ۲۰ کارگر صنایع چوب پونل که به بهانه انحلال کارخانه از سوی کارفرما تعدیل شده بودند، گفت: بلاحاظ قانونی در مدتی كه كارگران پیگیر بازگشت به كار خود بوده‌اند هم وظیفه كارفرماست تا حق‌ بیمه‌شان را پرداخت كند.

دبیر خانه کارگر پاکدشت در پایان افزود: مسئولان استانی و شهرستانی نسب به مشکلات کارگران این واحد تولیدی آگاه هستند اما در این زمینه اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نمی‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز