خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام نقویان در مراسم بزرگداشت مرحوم صدوقی:

شهر یزد مانند یک بچه یتیم، پدر خود را از دست داده است

کد خبر : ۶۸۹۹۴

اقتصاد کشور ما بیمار است و همه نگران آن هستند. همه کاندیداها را بر آن تاکید داشتند و بر ارائه حل مشکلات اقتصادی تاکید می‌کردند. در واقع اقتصاد کشور آن محافظی که باید ندارد و مرتب مورد تاخت و تاز است و قیمت دلار هر روز جابجا می‌شود. بطوریکه وسایل غیر مرتبط با دلار هم قیمت‌های متفاوت پیدا کرده‌اند و این ناامنی است.

ایلنا-یزد: حجت الاسلام نقویان گفت: شهر یزد مانند یک بچه یتیم 2 سالی است پدر خود را از دست داده است.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام ناصر نقویان چهارشنبه شب در مراسم سالگرد شهادت آیت ا... صدوقی و دومین سالروز رحلت مرحوم صدوقی در بیت سومین شهید محراب به اهمیت سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت ناپیدا پرداخت و گفت: سلامت یک نعمت فردی و امنیت یک نعمت اجتماعی است.

وی مصداق وجود امنیت را در بخش‌های مختلف از جمله میان زن و شوهر، امنیت فیزیکی، امنیت شغلی و امنیت درونی افراد دانست و گفت: برای مثال اگر یک زن هر روز به مرد خود بگوید من از تو طلاق خواهم گرفت، موجب سلب امنیت مرد می‌شود و طبیعتاً دیگر برای آسایش زندگی خود تلاش نمی‌کند.

نقویان گفت: اگر برای مثال یک مسئولی خوابی ببیند که «رئیس اعظم» او را روزی برکنار می‌کند، طبیعی نمی‌تواند برای بهبود کاری که مسئولیتش را به عهده دارد، تلاش کند.

این خطیب شهیر درباره امنیت اقتصادی هم افزود: اقتصاد کشور ما بیمار است و همه نگران آن هستند. همه کاندیداها را بر آن تاکید داشتند و بر ارائه حل مشکلات اقتصادی تاکید می‌کردند. در واقع اقتصاد کشور آن محافظی که باید ندارد و مرتب مورد تاخت و تاز است و قیمت دلار هر روز جابجا می‌شود. بطوریکه وسایل غیر مرتبط با دلار هم قیمت‌های متفاوت پیدا کرده‌اند و این ناامنی است.

وی بلاتکلیفی یک دانشجو در دانشگاه را نسبت به آینده مبهم خود نمونه دیگر ناامنی عنوان کرد؛ و افزود: این حالت در بسیاری از طلبه‌ها هم وجود دارد که می‌گویند پس از 10 سال تحصیل در حوزه چه باید کرد؟ این به علت نبود یک استعداد سنجی و مسیر مشخص در حوزه است.

حجت الاسلام نقویان وجه مهم امنیت را امنیت درونی دانست و گفت: آنچه انسان را مانند موریانه می‌خوراند، امنیت درونی است. مانند انسانی که در درون با خود درگیر است. گرفتار اینکه از کجا آمده و برای چه آمده؟ و به کجا خواهد رفت؟ غرب مانند یک بنای فاخر و زیبا و دلنوازی است که روی گسل زلزله بناشده است.

وی در این رابطه افزود: آمار خودکشی در غرب به نوجوانان 13، 14 سال رسیده است و کتاب‌های آن در حال انتشار است که در این میان می‌توان به کتاب «سوپ مرغ برای روح نوجوان» نوشته آقایان «مارک ویکتور هانسن» و «جک کنفیلد» اشاره کرد.

نقویان گفت: سوال این است که آن‌ها که امنیت شغلی، جنسی و... دارند، چرا دست به خودکشی می‌زنند؟ پاسخ نا امنی درونی است و علامت بارز آن را ناامیدی دانست که ممکن است آن فرد دکتر یا پروفسور هم باشد!

وی در رابطه با راه درمان این ناامنی گفت: خداوند راه حل را در قرآن عنوان کرده و آن «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» و «الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم به ظلمٍ أُوْلَـئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ» است. اگر ایمان به ظلم آغشته نشود انسان امنیت دارد.

وی دیگر ناامنی درون را «حسادت» عنوان کرد و گفت: این را یک عالم تشخیص می‌دهند نه پزشک.

حجت الاسلام نقویان بیماری «ناامنی درون» را بسیار سخت‌تر و پیچیده تر از بلای خانمان سوز اعتیاد دانست که امروز گریبان جوانان کشور از جمله شهر یزد را گرفته است.

این خطیب شهیر در پایان درباره شخصیت شهید صدوقی و فرزندش هم گفت: ما امروز سوگوار کسی هستیم که نگهبان امنیت درون خود بود.

وی با بیان اینکه «عالمان و فقهای زجرکشیده هر کدام حکم یک چراغ را در یک شهر دارد که اگر خاموش شد کسی دیگر پیش پای خود را نمی‌بیند، تاکید کرد: 2 سال است شهر یزد مانند بچه های یتیم پدر مهربان خود را از دست داده است.».

حجت الاسلام نقویان همچنین هشدار داد: زمانی که مردم طالب علم یک عالم باشند، او می‌تواند آن را ارائه دهد و الا اگر یک عالمی خانه نشین شد، مانند خورشیدی است که پنهان شود و آن وقت مردم نمی‌توانند از وجود او بهره ببرند. همچنان که فاطمه الزهرا از خانه نشینی علی به خاطر حاکم نبودن ناراحت نبود بلکه دغدغه او هدایت جامعه بود.

وی همچنین توفیقات بیشتر رئیس جمهور منتخب را در کسب تقوا، درایت، تدبیر، هوشمندی و همدلی در اداره کشور از خداوند درخواست کرد.

گفتنی است مراسم سالروز شهادت آیت ا... صدوقی و رحلت امام جمعه فقید یزد فردا شب هم در این بیت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز